Fast mittenläget, med lika mycket kallt som varmt vatten, kanske inte är rakt upp som jag trodde utan rakt upp är enbart kallvatten? Då är jag med på vad du menar och då funkar det inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast mittenläget, med lika mycket kallt som varmt vatten, kanske inte är rakt upp som jag trodde utan rakt upp är enbart kallvatten? Då är jag med på vad du menar och då funkar det inte.
Om bara pipen går att svänga runt borde det fungera att montera handtaget åt båda hållen tycker jag.
Tack @Icefire ! Tror dock inte jag vågar köpa köksblandare på Amazon.com mvh paranoid
Som projektledare i byggbranschen skulle jag bestämt avråda! Dels är det inte alls säkert att det är godkänt för röris att montera blandaren (om han är ansluten till Säker Vatten till exempel) och dels är det inte säkert att blandaren håller för våra BAR-tryck. Du bor dessutom i lägenhet vilket ofta innebär att blandarna utsätts för högre tryck än i till exempel fristående villor.
Vad är budgeten för blandaren?
Har haft ett smärre kaos-dygn. Inleddes med att min köksblandare la av och vatten läckte ut över bänkskivan. Min allt-i-allo handy man dök upp som räddaren i nöden och jakten på ny blandare inleddes. Detta var lättare sagt än gjort då alla köksblandare i retro stil hade skrymmande vred på höger sida och mitt utrymme är minimalt där mot väggen. Jag hittade en blandare jag kunde tänka mig stilmässigt och som rent praktiskt gick in, detta var dock en badrumsblandare. Nu är jag helt mobbad av rörmokaren pga detta.
Visa bifogad fil 37866
Men jag måste ju ha en kranjävel liksom.
Nu undrar jag. Tips på köksblandare i retromodell? Som inte har vred på höger sida?
Hit me!
Den finns även på Nacka byggnadsvård. https://www.nackabyggnadsvard.se/p/badrum-kok/kokskranar/oxford-koksblandare.html
En av bilderna visar den vänd med kranen åt andra hållet:Jättefin men funkar tyvärr inte pga ”högerställd”’
En av bilderna visar den vänd med kranen åt andra hållet:
Bild 2 i länken ovan från Nacka.Åhhh perfekt ju! Är det från Nacka Byggnadsvård??
Bild 2 i länken ovan från Nacka.
Man kan tom få den i GULD .Ahh sorry, lagade mat samtidigt och slarvkollade! Tack!