Jag tror aldrig jag sett en poster jag egentligen gillat men den här väckte ha-begär. När jag för första gången känner så så är det ju självklart att jag måste ha en. Beställning gjord. Tack för tipset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som att platsens popularitet ökat en aning de senaste åren (har varit vid viadukten för typ tio år sedan, dock utan tåg, och det var inte direkt välbesökt )
Vad heter de där blomstermedaljongerna? Fina !
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre ) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?
Man kan annars sätta gardiner fast man sätter dem ”utanför” fönstret så att de sitter vid sidan av och inte täcker själva ljusinsläppet.
Får fönstret att se bredare ut också då ögat luras att tro att fönstret fortsätter bakom gardinen fast de egentligen sitter kant i kant, eller med bara litet överlapp.
Vi har liknande i vårt sovrum. Där har jag en längd på den smala sidan och dubbelt på den andra. Drar ihop längderna ordentligt så det blir rätt braEtt av fönsterna jag tänker på har typ 5 cm vägg på ena sidan fönstret så det går inte att ha på sidan av där, om man inte har allt på ena sidan vilket kanske ser konstigt ut?
Just nu hänger det gardiner där men det ser inte bra ut. De är uppbundna med sån där gardintråd, kommer inte på vad det heter, men med en tofs på. Så de ser mest ihopträngda ut..
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre ) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?
Oj vad många herbarium du har @pepp ! Vars får du tag på alla dessa?
Originellt och samtidigt snyggt!
Jag har inte en enda gardin. Och typ 15 fönster. jag har "upphängd" blomma i ett fönster tror jag, i resten har jag bara växter på fönsterbrädan.Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre ) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Jag inredde förra lägenheten utan gardiner, prydde fönstret med plastrosor runt om dessa återanvänder jag nu på detta sätt:
Visa bifogad fil 36618
Blir det inte dammigt? Jag har alltid varit lite småallergisk mot plastblommor just för att jag alltid tycker dom drar åt sig damm. Att hunden dessutom stjäl och tuggar sönder dom tyckte jag var en utmärkt ursäkt för att slänga alla som fanns i sommarstuganJag inredde förra lägenheten utan gardiner, prydde fönstret med plastrosor runt om dessa återanvänder jag nu på detta sätt:
Visa bifogad fil 36618
Blir det inte dammigt? Jag har alltid varit lite småallergisk mot plastblommor just för att jag alltid tycker dom drar åt sig damm. Att hunden dessutom stjäl och tuggar sönder dom tyckte jag var en utmärkt ursäkt för att slänga alla som fanns i sommarstugan
Ett av fönsterna jag tänker på har typ 5 cm vägg på ena sidan fönstret så det går inte att ha på sidan av där, om man inte har allt på ena sidan vilket kanske ser konstigt ut?
Just nu hänger det gardiner där men det ser inte bra ut. De är uppbundna med sån där gardintråd, kommer inte på vad det heter, men med en tofs på. Så de ser mest ihopträngda ut..
Kan du inte visa bild?Vi har en gullranka som gardin i ens köksfönstret då det är samma problem där att en gardin inte skulle funka pga köksbänk och diskmaskin i vägen. Det är så snyggt med gullrankan som växer från ena sidan, tvärs över högst upp och ned på andra sidan. Den har många långa rankor som går bredvid varandra. Får alltid kommentarer om hur snyggt det är av folk som kommer hit.
Vi har en gullranka som gardin i ens köksfönstret då det är samma problem där att en gardin inte skulle funka pga köksbänk och diskmaskin i vägen. Det är så snyggt med gullrankan som växer från ena sidan, tvärs över högst upp och ned på andra sidan. Den har många långa rankor som går bredvid varandra. Får alltid kommentarer om hur snyggt det är av folk som kommer hit.
@MM växter som slingrar sig runt fönsterna tycker jag är snyggt istället för gardiner. Annars tycker jag det är snyggare med än utan, med undantag på lite mer annorlunda fönster.
Jag har inte gardiner vid alla fönster men de som inga har har lite mer växtlighet istället som ramar in.