Inredningsinspiration!

MiniLi

Trådstartare
Saknar en tråd där vi kan dela med oss av bilder och tankar kring inredning, för att få och ge inspiration!
Tapeter, möbler, textiler, småprylar osv - vad tycker du är fint? Och hur ska det matchas?

Själv funderar jag just nu väldigt mycket över tapeter.. Är helt kär i Pip Studios tapeter men det är ett så stort steg från min vanliga stil så jag vet inte om jag skulle våga :p

Men titta så underbart :love:
tapeter-pip-studio-313050_mb_34743.jpg

tapeter-pip-studio-313051_mb_34745.jpg

tapeter-pip-studio-313014_mb_34717.jpg

tapeter-pip-studio-313011_34712.jpg

Vad gillar ni?

Sv: Inredningsinspiration!

Men oj, jag brukar ALDRIG gilla sådana tapeter. Min stil brukar vara enfärgade (tråkiga) neutrala tapeter. Men jisses! Vad fiiina :love:!!

Ja visst är de helt underbara!

Ingen annan som har inspirationsbilder att visa? Hur ser det ut hemma hos er nu? Saker ni är nöjda med? Något ni skulle vilja åstakomma?

Okej, jag kan väl visa min lilla lya då... 27 kvm tar ju inte så lång tid att fota :D

Det är första gången jag bor ensam i en lägenhet, så jag passade på att inreda den som en riktigt prinsessig, tjejlägenhet, ibland är den kanske lite för 'gullig' och vit, men jag har försökt bryta av med typ ett rådjurshorn (egenhändigt skjutet!) och en superknallig tavla. Bl a :D Kan tillägga att jag bott här sedan i mars, med ett uppehåll över sommaren då jag var hemma på sommarlov och den användes som övernattningslägenhet.

Såhär ser mitt rum ut i nuläget, men det ändrar sig en del lite hela tiden:

lgenheten1.jpg

(Till vänster om den stora ljuslyktan finns det garderober, så det är inte bara helt tomt som det ser ut på bild)

lgenheten.jpg

lgenhet.jpg

Är himla nöjd med min loftsäng, tycker att den gör hela lägenheten! 'Bokhyllan' som är runtom sängen är långtifrån fylld, men med tanke på mängden kursmaterial vi har så lär den fyllas ganska fort..
Tycker att min hörna under sängen fortfarande är lite vit, men jag har inte riktigt funderat på vad jag ska göra åt saken än :p
Någon som har tips?

Så här ser det ut runt om loftet, så det är ingen större risk att man ramlar ner :D Det finns en slinga som går runtom sängen, som man kan tända som lite mysbelysning också, vilket är gjort på bilden:
bild-4.jpg

Ber om ursäkt för halvkassa, mörka mobilbilder!

Tillägg: När jag blir rik och har råd att köpa hus så kommer det nog vara en ganska annorlunda inredningsstil mot vad jag har nu, alternativt vara en enda salig blandning mellan typ hundra olika stilar :angel:

Senast ändrad:

Min inredningsstil skiftar hela tiden men det är bondromantik som gäller för tillfället. Lite axplock från mitt hem som det ser ut just nu:

DSC_0013-1.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0068-1.jpg

DSC_0079-2.jpg

DSC_0057.jpg

Minns jag helt fel nu eller är det du som lagt ut bilder någon gång på ett annat hus ni har och som du inrett så himla fint?
Isåfall vill jag gärna se mer bilder, älskar stilen! Eller alltså, du får gärna lägga ut ännu mer bilder oavsett för det var himla fint på bilderna som kom upp nu också :D

Vad fint, MalinJ! Du har verkligen känsla för att blanda olika sorters möbler, mönster osv. Extra härligt att du värdesätter det gamla, tycker jag. Blir så glad när jag ser dina bilder!

I matdelen under sängen borde du kunna ha en bit Pip Studio-tapet inramad, kanske i hjärtat? Så du får lite liv och mer romantik. :love:

Jag tycker nog att den tredje tapeten skulle passa där.

Vad tror ni, kan denna funka som fondvägg i ett långsmalt litet (data)rum?
HD_large.jpg

Ljust rum, dörr och fönsterkarm är vita, dörren omålad trädörr.
Nu är det en gräslig mörkblå strukturtapet där inne.
Vilken färg skulle ni ha på övriga väggar?

Senast ändrad:

Lampan, kaminen, emmafotöljen och tapeten kunde jag sno vilken dag som helst!:bow:

Vi gillar möbler av gustaviansk stil och vita möbler och vill ha rätt sparsmakade tapeter. Vi överraskade dock oss själva med fondtapeten i köket.
070603-070628+%2850%29.JPG

080414-080423+%2850%29.JPG

080414-080423+%2851%29.JPG

Badrum+H%C3%B6ger.JPG

100515+%2827%29.JPG

120712-120722+%284%29.JPG

120920%2B%25283%2529.JPG

Ingen tapet jag själv skulle valt men om du gillar den så kan det säkert bli jättebra. Kanske vita tapeter annars? Om det är ett litet rum skulle jag vilja ha ljusa tapeter.

Jag tyckte den var lite rörig, och som line säger så kanske det är bra med ljusa väggar i ett litet rum?

Jag hade tyckt att den var rolig i ett litet datarum! I alla fall som fondvägg och inte hela rummet. :)

Det är inte min stil utav tapet, men det kvittar ju. Gillar ni den så kör på det! Vi har en crazy tapet i hallen, en del avskyr den men det struntar jag i, för jag älskar den. Det är ju det som är så bra med inredning, att man får göra det som man själv vill ;)

Vad tror ni, kan denna funka som fondvägg i ett långsmalt litet (data)rum?
HD_large.jpg

Ljust rum, dörr och fönsterkarm är vita, dörren omålad trädörr.
Nu är det en gräslig mörkblå strukturtapet där inne.
Vilken färg skulle ni ha på övriga väggar?

Som andra har skrivit skulle jag ha vita tapeter i övr. Och ngn blomma som finns på bilden.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 039
Senast: Cafer
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 061
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka