Inredning i kaninbur?

Royal_724

Trådstartare
Mina kaniner har ett eget litet space på ca 1 gånger 6 meter. Finns inte så mycket för dem att hitta på där och det ser så tråkigt ut! Har ni några bra ideér vad jag kan hitta på?

Sv: Inredning i kaninbur?

Härligt med så stor yta!
Då är du ju inte så begränsad heller...
Hyllor och andra saker att hoppa upp på, kartonger att gömma sig i/slita sönder, rör att springa i... Sen finns de kaniner som gillar lite "udda" saker, bollar tex.
Och massvis med grenar är ju aldrig fel att lägga in.

Mina kaniner älskar att hoppa upp och ner på saker och ting.. Spelar inte så stor roll vad det är, så länge det går att hoppa. ;) Även små krypin att gömma sig i är ju väldigt populärt. Så hus, som både går att krypa in i och hoppa upp på, tunnlar, hyllor..

6 stycken kaniner i stallet (kastrerade hanar och honor) bor på ca 14 kvadratmeter. Där har vi flera små hus i olika utföranden, 2 tunnlar, sälggrenar och hinkar som dom kan gå in och lägga sig i mm.
Det roliga är när man flyttar grejjerna efter kanske en vecka så blir det så himmla roligt igen! xP Dom kutar runt, springer genom rören och leker kurragömma med varandra! Det är så roligt att titta på.....xP

Gjorde en tunnel till dem idag på morgonen!
Gud va kul den var... dem sprang runt, runt och sen in och ut i tunneln, såg jättekul ut!

Ska snickra ihop nåt hus som dem både kan gå in i och klättra på!

Tjaba!

Du kan sätta in massa saker! Jag har 2 st marsvin och dom älskar mycket! Jag hjälpte min kompis med hennes kanin bur, hon fiste inte vad hon skulle göra. Så då hjälpte jag henne, och nu kan jag ge dig tips!

Du kan t.e.x sätta in:

*Tunnel
*En liten stock
*Hus
*hängmatta (Finns och köpa)
*Grenar
*Någon ganska stor sten
*Göra en liten kulle
*Lägga i ganska mycket hö och halm,dom gillar att busa runt i.

Tunnel har jag fixat till dem idag!
Och en liten stock har dem även fått, den va rolig att bita i!
Sten var ju ingen dum idé, märker att dem tycker det är kul att klättra!
Hus ska det byggas så småningom, har så mycket att göra, så det får bli lite när jag har tid!
Dem har en kartonglåda som dem kryper in i och hoppar på!
Hängmatta har jag faktist aldrig hört talas om....det ska jag leta efter!

Har inte heller hört talas om hängmatta till kanin.. Vart får man tag på det?

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 040
Senast: Squie
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar