Ja! Speglar och dropin-tider låter bra! Och enkelriktade in- och utgångar!
Varför vill man ha enkelriktade dörrar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Speglar och dropin-tider låter bra! Och enkelriktade in- och utgångar!
Jag tränar agility och gillar upplägget Nutrolin arena hade förra året med en större bana med en färdig agilitybana som byttes varje vecka och en mindre del man kunde boka för tex lydnad eller om man inte ville behövde en stor bana. I år har de delat hallen i två lika delar
För att det lätt blir jäkligt trassligt när någon vill gå ut genom en dörr samtidigt som någon annan vill in genom samma dörr. Bökigt med eventuella saker som är med, alltid någon hund som blir rejält besvärad av den mötande osv. Jag hade gärna kunnat välja enkelriktad dörr ibland i alla fall.Varför vill man ha enkelriktade dörrar?
För att det lätt blir jäkligt trassligt när någon vill gå ut genom en dörr samtidigt som någon annan vill in genom samma dörr. Bökigt med eventuella saker som är med, alltid någon hund som blir rejält besvärad av den mötande osv. Jag hade gärna kunnat välja enkelriktad dörr ibland i alla fall.
Nu var frågan vad vi tyckte och jag svarar som agilityutövare och valde att inte tänka på alla andra I år har den hallen delat i två lika stora banor med hinder på båda. Vilket jag inte tycker är lika bra då jag gärna använde den mindre delen för unghund etc.Det är säkert jättesmidigt och bra om man inriktar sig mot agility. För min del som inte kör agility skulle det bara vara irriterande att en stor del av ytan upptas av hinder.
Vad folk borde ha och vad folk faktiskt har är ju tyvärr inte samma sak alla gånger. Har flera gånger varit med om rejält trassel i samband med träningar och tävlingar i inomhushallar. Tex folk som får för sig att det mitt i dörröppningar är ett bra läge att släppa fram sin "sååå snälla och glada" (överkåta och odrägliga) hund till den som redan är på väg ut/in.Man behöver ju inte gå igenom dörren samtidigt. En går och en väntar tills den andre passerat. Såpass hyfs på sin hund att man kan passera andra bör man ändå ha.
Det var hos mina föräldrar
Vad grymma ni är! Jag har fått en massa bra input och idéer nu
Himla svårt fortfarande med underlag - det ska ju helst vara så underhållsfritt som möjligt men så klart vill man ju ha ett grymt underlag också.
Har ni tips på hallar med bra konstgräs så man kan höra sig för vad de har för något? Det verkar ju finnas mängder med olika
Vi var ute och lasermätte lokalen igår och den är på 415kvm, 12x34m. Mitt ögonmått är visst inte så bra Utöver det är det två lite mindre lokaler om ca 25-30kvm vardera, typ fikarum och teorisal + ett litet badrum då.
Olika ingångar/utgångar är enkelt att lösa, det finns redan 4 olika ingångar i dagsläget
Jag tycker att underlaget i Nykvarn är riktigt bra. Vi var där igår och körde ringträning men det är mycket IPO där annars och de är också nöjda med underlaget.
Tror ni det är störst risk med kiss- och bajsolyckor inomhus om det är konstgräs eller agility-matting?
Mattan borde väl vara enklare att rengöra?
Någon som har koll på hur slitaget ser ut för de olika underlagen?
Vad grymma ni är! Jag har fått en massa bra input och idéer nu
Himla svårt fortfarande med underlag - det ska ju helst vara så underhållsfritt som möjligt men så klart vill man ju ha ett grymt underlag också.
Har ni tips på hallar med bra konstgräs så man kan höra sig för vad de har för något? Det verkar ju finnas mängder med olika
Vi var ute och lasermätte lokalen igår och den är på 415kvm, 12x34m. Mitt ögonmått är visst inte så bra Utöver det är det två lite mindre lokaler om ca 25-30kvm vardera, typ fikarum och teorisal + ett litet badrum då.
Olika ingångar/utgångar är enkelt att lösa, det finns redan 4 olika ingångar i dagsläget
Kungsör hade konstgräs, har dock bara varit där en gång och tävlat HtM så vet inte om det är "rätt" konstgräs.
Jag tycker ni borde göra lite studiebesök i olika hallar
Kungsör hade konstgräs, har dock bara varit där en gång och tävlat HtM så vet inte om det är "rätt" konstgräs.
Jag tycker ni borde göra lite studiebesök i olika hallar
Det håller jag med om, Tagene är bra men lite ofräsch... Mest kör de ju agility i den hallen, gör det ej själv så vet ej om den bränns. Har för mig att det är konstgräs med sviktpad där.Tror @JG har rätt bra koll på underlagen i hallarna i Göteborg?
Själv upplever jag att den ena (ligger i Tagene) som Tina har, känns lätt ofräsch på golvet iom att många hundar kissat där och set liksom inte riktigt försvinner. Oklart vad det är för underlag dock.