Jag har varit ibland i en hall som har någon slags gummimatta på golvet. Det underlaget tycker jag är riktigt bra! Kändes mjukt och icke-halt. Har även tränat i hundhall som haft torv som underlag, det var helt ok för mig med korthåriga hundar, men jag kan tippa på att det lätt blir geggigt osv om det är blött ute.Vad har ni för önskemål på en inomhushall?
Om ni skulle beskriva en drömhall, hur skulle den se ut, vad skulle den ha för utrustning, underlag, omgivningar? Storlek?
Är det intressant med tillhörande kurslokal?
Vad skulle ni vilja ha för service? Tänker på olika sätt att boka, att ta sig in (nycklar, kodlås, tags), betalning osv.
Hur mycket tycker ni är rimligt att betala för en träningstimme? En halvdag, en heldag?
Skulle ni kunna tänka er att använda en inomhushall även sommartid?
Storleksmässigt vill jag ha något i stil med större ridhus, men jag skulle hellre träna i en liten hall där allt är bra med underlag osv än att träna i en större hall med sämre underlag. Tillhörande kurslokal vore tokbra! Men då med möjlighet att boka antingen hallen eller lokalen, eller båda. Inte så att man ska tvingas betala dyrare bara för att en kurslokal ingår om det är så att man inte använder den.
I lokalen vill jag ha rallyskyltar, generöst med koner och agilityhinder. Ett lydnadshopphinder vore såklart bra också. Utanför lokalen vill jag ha möjlighet att parkera bilen och rasta hundarna. Finns det skog nära så är det guld värt.
Jag skulle också gilla att ha möjlighet att boka hallen bara en halvtimme. Mina dårar är inte mentalt uthålliga och att träna i en timme, det gör vi inte ens om jag räknar in att ställa fram lite koner och skyltar. Skulle det gå att boka tid via mobilen på något vis så hade det varit bra. Och justja! Det måste finnas toalett någonstans