Inomhusaktiviteter för utekatt..?

Milene

Trådstartare
Min lilla katthona beräknas nedkomma med ungar om ca två veckor, så nu har hon utegångsförbud. Eftersom hon är van vid att kunna gå in och ut som hon vill så tycker hon det är väääldigt långtråkigt. Trots att vi alltid är hemma och kan leka med henne, och det finns både hund och katt att prata med, så märks det att hon behöver mer sysselsättning.

Jag behöver tips på sysselsättning, framförallt "mental" träning där hon får tänka lite! :)

Sv: Inomhusaktiviteter för utekatt..?

Hur aktiv är hon nu? Är det lek eller mer hjärngympa hon behöver/vill ha? Finns ju sådana leksaker för hundar där de får fram godis. Finns säkert något liknande för katter, om hon har visat intresse för det.

Annars lek mycket med henne(om hon orkar), har ni klätterträd? Använder hon det?=)

Sv: Inomhusaktiviteter för utekatt..?

Hon behöver mer hjärngympa. Leker gör hon gärna :) men jag antar att det blir lite tråkigt mot hennes vanliga liv med att lura ute i timmar på nån lite mus eller nåt...

Idéen med godisleksak var bra, en sån har vi redan till hunden. Ska peta in lite ost i den så kommer den nog i rullning...:p

Tack för svar!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka