Innekatt försvunnen

Sv: Innekatt försvunnen

Det har tyvärr inte hänt något nytt. Vi har vart och letat och ropat och ropat utan resultat... Satt upp massor med nya lappar i utökat område osv. Nu börjar det kännas om möjligt ännu mer tungt och jag försöker förlika mig med tanken på att hon kanske inte kommer hem mer...

Tyvärr bor Murray och jag en bra bit ifrån varandra så så väl är det nog tyvärr inte...

Har det hänt något nytt i natt?
Håller tummarna stenhårt! Jag vet hur orolig jag blir när min katt funderar på att vara ute över natten.:crazy:

Usch stackare, måste kännas ganska frustrerande när man har sett henne men inte kan fånga henne, men ändå skönt att hon ser ut att må bra. Hade själv två innekatte förut (har bara en nu) och den ena av dem försavn strax efter att vi fått hem honom. Hittade honom ngr dagar senare under ett skjul, dyblött, kall och hungrig. Den vi har nu springer jämt ut på vägen:crazy:
Lycka till iafa, du får hålla oss uppdaterade.

Ingen ljusning alls... Vi är ute med lite jämna mellanrum dock inte lika ofta som förut men det finns inte ett spår efter henne. Den andra kissen är så sällskapssjuk när man kommer hem att det finns inte. Nu har hon dessutom börjat ha blod i avföringen så det blir djursjukhuset för hennes del imorgon... Hoppas att det inte är något allvarligt med henne nu för det vet jag faktiskt inte om jag klarar...

Nä, sånt behöver man inte samtidigt... Minns hur det var förra hösten, då båda mina katter var sjuka (de misstänkte "kattaids" på den ena) samtidigt som min häst skulle tas bort. Har tappat räkningen nu, men det var totalt 13-15 veterinärbesök på tre veckor eller nåt med dom... Det var faktiskt mer än jag klarade av...

Siri hade blod i avföringen under 1-2 år efter att jag köpt henne från katthemmet. Det försvann successivt och nu är det helt borta.

Lycka till hos veterinären.

Nu har vi vart hos veterinären och hon trodde inte att det skulle vara någon fara med magen eller så utan vi ska avmaska henne. Däremot har hon antagligen en öroninflammation som ska behandlas, veterinären skulle ringa när provsvar kommit. *skönt!*

Det gjorde vi med Siri också. Hon var avmaskad precis innan jag köpte henne :smirk: men jag kan säga att det inte var roligt att mocka lådan dagarna efter att hon hade fått en rejäl kur av mig... Ganska mycket mask...

Men vad skönt att det inte var något allvarligt!

Haha! Har du också en snäll och duktig sambo!? Jag är alltid så långsam på morgonen, så han brukar mocka medan han väntar på mig... :angel: Jag mockar bara nån gång på helgen. :banana:

Precis!

Jag ser till att ta hand om det som ska in i maskineriet och han tar hand om resultatet från maskineriet ;)

Det var en bra uppdelning! Så har det blivit hemma också, eftersom jag går upp först.

Liknande trådar

Övr. Katt Våran 2 åriga innekatt Lulu blev av misstag utsläppt i måndags av okunnig granne. Hon har aldrig varit ute själv tidigare och det bor 4...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: kazam
·
Övr. Katt Det finns väl inget som är så lätt som att vara efterklok? Ångrar mig så bittert, men det hjälper ju inte nu. Bor sedan fyra år i ett...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: Lotus
·
Katthälsa Jag har gjort vad jag läst mig till, mina två tjejer som kommer från ett katthem leker mycket. Det gjorde de redan där, därför blev vi...
Svar
0
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka