Innekatt försvunnen

Sv: Innekatt försvunnen

Ge inte upp, och försök att ta det lugnt, när min förra katt (innekatt) ramlade ner från balkongen tog det över en vecka innan han kom tillbaka, och då hittade han själv, satt och jamade.
Jag hade då fällt många tårar, ropat mig hes och satt upp lappar, INGEN hade sett honom. Det gjorde mig mest orolig. Hon är säkert där i närheten, hon är bara rädd som sagt!

Tack!

Det där behövde jag, min mage och min sömnbrist höra! Hoppet ger jag aldrig upp, men man tänker ju i andra banor oxå. Vi ska göra ännu en offensiv med ännu mer och tätare lappar idag och sambon ska lägga sig och sova när han kommer hem så han kan vara vaken inatt och jag ta den tidiga morgonen. Ska se om jag kan sätta mig ute och jobba nu oxå, är hemma idag för att se om hon ville kika fram...

Det var tråkigt att läsa. Nåja, skam den som ger sig. Ni får nog tag på katten så småningom. Katter kan vara utan mat och dryck rätt länge. Håller tummarna fortfarande.

Vattenskål finns ute till henne dygnet runt. Inte för att jag vet om hon dricker där, annars är det ju dagg på natten så vätska borde hon få i sig. Jag hoppas bara att hon ska bli så pass hungrig att hon kommer fram.

Min sambo ringde precis och sa att han hade fått en tanke. Då hon är född utomhus och infångad, visserligen var hon ganska liten, men det kan ju vara så att hon känner igen fällan...

Tror jag inte. Kattvärnet fångar ju alltid katterna med fångstlådan. Och dom är så livrädda en del så dom måste ge dom avlivningspruta direkt i buren utan att ta ut dom därifrån. Så om dom skulle vara så rädda så borde dom väl inte ens gå in i buren. Tror inte att er katt tänker så faktist. Finns det mat där och hennes filt så går hon in när hon är riktigt hungrig. Om hon inte gått för långt ifrån er. Ser att ni bor i Stockholm också. Kan ju hända att någon har tagit henne till sig t o m. Eller arma tanke blivit påkörd. För hittar tillbaka tror jag att dom gör iaf.

Har du satt upp lappar och så? Annonserat med bild i lokaltidningen? Det kan ju vara någon som tagit hand om henne! Och så länge nån annan ger henne mat, så kanske ni inte hittar på henne. Tråkigt, men tyvärr kan det ju vara så.

Eftersom jag själv har en hittekatt (köpt på ett katthem 3 mil från upphittningsstället) så har jag fundert 100 gånger på om det finns någon familj som saknar och sörjer henne.

Vi har haft fällan ute två nätter i rad nu utan framgång, då gräsklipparen hade vart här...

Jag har oxå tänkt på tanken överkörd, men den närmsta vägen är väldigt lite trafikerad och vi har lite skog runtom. Jag hoppas att hon inte har blivit överkörd....

Sirisiri--> Lappar sitter uppe, vi ska sätta upp ännu fler ikväll när vi har köpt mer toner till skrivaren. Lokaltidningen har vi inte annonserat i än, ska ta kontakt med dom.

Har någon tagit hand om henne eller lämnat iväg henne borde dom väl titta efter öronmärkning? Hon är nämligen öronmärkt och har inte gått ute såpass länge att hon skulle se helt övergiven ut... Vi har dock börjat undra om hon har hittat mat någonstans...

Båda våra katter är hittekatter, eller ena är från ett misärhem och den som nu är försvunnen är född ute...

stakare.... blir också helt förtvivlad när min katt är borta om bara en liten stund! :) fast hon är en utekatt!! fast jag har henne inne på natten så att inte rävarna ska ta henne!! man vet ju aldrig vad som lurar där ute!

Swedengirl skrev:
Lokaltidningen har vi inte annonserat i än, ska ta kontakt med dom.
I vår lokaltidning kan man sätta in bild också, det är ju bra. I dagens tidning var det tre eller fyra annonser om bortsprungna katter... I en av dom stod det uttryckligen att numret kunde ringas närsomhelst på dygnet. Det var bra skrivet tycker jag, för oftast ringer man ju inte till folk för sent eller tidigt. Ett litet tips bara! :idea:

Ja i vår lokaltidning kan vi tyvärr inte lägga ut bild på annonser... Men jag ska lägga till på vår lapp att dom kan ringa närsomhelst om dom skulle se henne. Tack för tipset!

Hoppas ni får tag på kissen snart. Bild på lapparna som du sätter ut är en stor fördel, och även som Sirisiri skrev, notera att de kan ringa dygnet runt. En hittelön kan även locka fler att höra av sig och även få andra att hålla utkik.....
Ring till lokalradion och efterlys, sätt ut efterlysning i tidningen. Lappar på affärer, i alla trappuppgångar, på lyktstolpar där hundägare går osv.

Har ni gått runt i omgivningen och ropat? Hon blev säkert skrämd av klipparen och kan ha förflyttat sig bort från oljudet. Hon kanske ligger och trycker inte så långt bort, men så att hon inte ser er eller känner lukten. Kompisen gick i ett område på 500-600 meter från huset, och runt hela, sen systematiskt i serpentin. Ropade o gullade o till slut hörde hon jamandet. Bara 100 meter från huset eller nåt sånt.

Håller tummarna stenhårt här!

Ingen framgång än... Inatt var vi uppe och tog ner hennes transportbur istället för fällan och så satte vi oss där nere i någon timme utan att få syn på henne. Lämnade transportburen nere med lite mat så att det skulle reta aptiten och vatten. När vi vaknade imorse låg hennes handduk utanför och vi trodde att hon kunde ha varit där, men när vi kom ner var det skator där så det var antagligen dom som hade dragit ut handduken...

Lapp med bild i färg och beskrivning av de mest säregna dragen sitter ute på de ställen du föreslog. Vi har lovat hittelön och nu har jag skrivit till att de kan ringa dygnet runt. Någon lokalradio har vi tyvärr inte, det är hela stockholmskanaler och dom tar inte in någon efterlysning på katter... Det ringde faktiskt en farbror igår och sa att han hade sett en katt en bit ifrån oss men på beskrivningen förstod jag att det inte var Tussen.

Promenader tar vi varje kväll och ropar på henne, nu har vi med lite mat som vi skramlar lite med emellanåt... inte ett livstecken från henne. Det känns bra att du håller tummarna iaf och vi kommer väl att fortsätta med nattvak tills vi stupar.

Usch, jag blir så ledsen av att läsa sånt här. Lever mig verkligen in i det, eftersom jag älskar mina katter över allt annat och jag är så dödligt rädd för att det ska hända dom nånting.

Jättestor kram på dig och fortsatt lycka till...

Jag antar att ovissheten är värst... Det låter kanske brutalt, men kanste skulle ni lägga till (om ni inte redan gjort det) att hittelön och telefontider gäller oavsett om katten hittas levande eller död... :cry: Hittelön brukar ju tyvärr få folk att vakna till...

Nämen du, vännen! Stackare!
Snart får du väl magsår av all oro och dålig sömn.
Hur ser katten ut förresten?
Lycka till!

Ja vi ska nog tyvärr lägga till det oxå... Tragiskt men sant... Sambon ringde runt igår för att höra om det var någon som hade en värmekamera, vi väntar på svar men det är väl föga troligt...

Jo det är nog på god väg... I förrgår på väg till stallet somnade jag till framför ratten och var väl en halvmeter från att fronta ett träd när jag vaknade till... Jag har bara fredag kvar att jobba, sen är det semester och då får jag väl sova på dagarna istället.

Tussilago är svart och vit med en svart fläck under hakan och som om någon har dragit ett penseldrag på tvären över bakbenen precis ovanför haserna (heter det så på katter också?). Ganska lång i kroppen och inte överviktig.

Usch, vill hitta henne nu! Helst levande också...

Min bror dog när han somnade och körde av vägen :crazy: :crazy:

Katten är alltså inte den lättaste att se på kvällen/natten alltså. Hoppas verkligen hon hittar hem igen snart!

Ja man blir ju inte lite rädd när man inser att man nickade till framför ratten... Just nu är det inte mycket som funkar. Idag har vi en lugn kväll efter jobbet så vi får sova nu och vara vakna inatt...

Nä hon kan verkligen gömma sig om hon vill... Jag hoppas att vi råkar gå förbi henne ikväll så att hon kan få komma hem!

Liknande trådar

Övr. Katt Våran 2 åriga innekatt Lulu blev av misstag utsläppt i måndags av okunnig granne. Hon har aldrig varit ute själv tidigare och det bor 4...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: kazam
·
Övr. Katt Det finns väl inget som är så lätt som att vara efterklok? Ångrar mig så bittert, men det hjälper ju inte nu. Bor sedan fyra år i ett...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: Lotus
·
Katthälsa Jag har gjort vad jag läst mig till, mina två tjejer som kommer från ett katthem leker mycket. Det gjorde de redan där, därför blev vi...
Svar
0
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Scenföreställningar
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar