Innekatt försvunnen

Sv: Innekatt försvunnen

Kissen kommit tebaks? önskar er all lycka i världen :(
vet hur det är att leta katt.

min pojkväns katt hade tryckt sig ut genom fönstret på andra våningen natten mellan fredagen och lördagen nu.. o vi hittar han inte..

Letar och letar... O samma tanke där.. tänk om han e skadad.. han e knappt ett år o aldrig varit ute i hela sitt liv.... :cry:

Åh usch vad hemskt! Det verkar som sagt att hon känner igen oss ibland, men att hon inte vågar chansa. Jag hoppas verkligen att det funkar med buren för vi får nog bara en chans på oss...

Startgrow: Tussilago är inte tillbaks än, vi ska som sagt prova med kattfälla ikväll och se hur det går. Tussen är född ute men blev intagen som liten kattunge av en organisation, sedan dess har hon vart livrädd om hon behövt sätta tassarna ute. Trots det verkar hon hålla sig någorlunda där hon ramlade ner. Mitt tips till er blir väl att göra det jag har gjort, ringt polis, djursjukhus och leta på kvällen/natten/morgonen. Första gången vi fick syn på henne var när vi hade ställt ut en transportbur med hennes filt och lite mat i.

Jag önskar er lycka till i ert letande och håller mina tummar även för er!

Hoppas att ni snart har er kisse inne hos er igen!
Lite uppmuntran även till startgrow: Mina vänners katt ramlade ut igenom fönstret och var borta i många veckor innan en man i grannhuset som hade sett en av efterlysningslapparna ringde och meddelade att kissen hade kommit hem! Efter några försök fick de tag i honom och idag mår han bara bra!

Önskar lycka till!

Tack! Det behövs höras...

Till Startgrow: Min kisse ramlade som sagt från en balkong fyra våningar upp och ser vid första anblicken inte skadad ut. Hon kunde springa utan att jag såg att hon haltade i mörkret.

Hade jag varit dig hade jag satt mig nedanför balkongen och läst en bok eller annat, så kan hon spana på dig från håll och kanske tillslut inse att du är hennes matte och att du räddar henne om hon kommer fram.

Min kisse rymde från utegården förra veckan men jag bara ropade på honom så kom han skrikandes emot mig å ville kela:love:

Ute kan man ju lugnt säga att vi har varit, både dagtid och nattid och hon är så pass förvirrad att hon inte riktigt verkar känna igen oss. Hon verkar i vart fall inte lita på sig själv att det verkligen är vi.

Snart ska vi gå ner och sätta ut fällan, håll tummarna!

Håller tummarna. Jag menade främst att ni skulle vara ute utan att locka på henne eller leta efter henne, bara vara där och pyssla med annat, gärna nåt intressant som hon blir nyfiken på;)

Hej.
Vi har också en innekatt som häromdagen smet ut genom ett myggnät i fönstret på andra våningen. När vi kom hem sent på kvällen såg vi att myggnätet var ur position, vi insåg genast att våran lille Moses hade ramlat ut. Vi gick ut och ropade och letade efter honom i flera timmar. Vi tyckte att vi hörde att mjauande någonstans långt bort, men såg honom aldrig. Vi satte ut mat, transportbur med hans filt i, och till slut var vi tvungna att gå och sova.

På natten drömde jag om Moses och att jag hade hittat honom, jag vaknade och hörde ett pip vid tre tiden på natten. Jag väckte min sambo och sa att jag hörde Moses, sen gick jag ut och hörde massor med mjau, gick runt hörnet på huset och där satt lilla Moses på fönsterblecket till sovrummet och jamade massor.
Jag märkte att det inte gick att fånga honom, så jag höll mig på avstånd och fick min sambo att öppna fönstret bredvid och sticka ut Moses leksak. Moses fick syn på sin favoritleksak och hoppade rakt in i huset igen, han var jättekelig och vi blev lyckliga!

Så det finns hopp för er katt också!

Åh vad skönt att höra!

Nu är fällan på plats och vi sitter positionerade på balkongen. Sambon har flyttat tv:n så att han kan titta från balkongen och jag har med mig datorn... Tyvärr är det några fotbollstöntar på planen som ligger nära och för ett väldigt oväsen och sparkar hårda bollar... Vi får nog vänta ut dom innan hon kan tänka sig komma fram.

Går hon inte in i fällan får vi prova med leksak vi oxå om vi får syn på henne inatt.

Vi vågar inte sova, inte samtidigt iaf just nu. Senare kanske vi ställer klockan på ½ timmes intervaller för att titta till fällan. eller sambon har förresten somnat på golvet på balkongen...

Jag håller fortfarande alla tummar jag har, för att ni ska få tag på kissen. Usch, jag förstår att ni är förkrossade, det hade jag varit. Kissarna är ju ens allt...

Jag hoppas att bristen på uppdaterande inlägg betyder att du hade annat för dig, som att kela kisse........

Hur har det gått?

Tyvärr... Bristen på uppdatering beror på jobb... Här kommer en liten uppdatering iaf:

Vi sov ute på balkongen inatt med klockan ställd minst 1 gång varje timma och var vakna till 01 utan att få se en skymt av henne. Fällan hade slagit igen en gång men den var tom.

Ikväll/inatt tänkte jag gå ner och sätta mig och läsa, som jag fick tips om, vid busken och ta med mig diverse mat som luktar och torrfodret hon äter och även hennes favoritleksak...

Usch vad ont det gör och vad jag saknar henne! Var de tvungna att klippa gräset just igår, annars kanske hon hade gått i fällan... spekulationerna är ganska vilda just nu...

Nej, men oj, det var verkligen tråkigt! Trodde att jag skulle få läsa något glatt i dag när jag kom hit. Om fällan åkte igen en gång så kanske det är på gång iaf. Fast hon var smart. Sätt maten långt in i buren så hon måste gå in för att äta. Håller tummarna att det går vägen i natt.

Om det var hon som hade igen fällan så går hon nog inte in i den igen... Maten låg längst in så hon hade absolut behövt gå helt in i buren för att få mat...

Jag hade oxå hoppats på att vi skulle få vara lyckliga idag och bara mått bra och fått tussen undersökt... men inte. Tack för dina tummar jag hoppas att de hjälper! Det lär behövas iaf...

Nog går hon in igen om det finns mat. För innekatter är inte så duktiga på att skaffa mat i början som vanliga utekatter. Men såg nu att du hade 2 katter. Kan du inte locka med en andra katten. Tex stå ute i koppel med den katten. Eller sätta katten i en bur bredvid och ni är i närheten eller så.

Det går inte så bra...

Vi har fortfarande inte sett till henne, vi sitter i tvåtimmars skift inatt... Den andra katten har vi vart ute med utan resultat tyvärr.

Jag är lite rädd att hon har sprungit iväg när de klippte gräset.

*gäsp*

Liknande trådar

Övr. Katt Våran 2 åriga innekatt Lulu blev av misstag utsläppt i måndags av okunnig granne. Hon har aldrig varit ute själv tidigare och det bor 4...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: kazam
·
Övr. Katt Det finns väl inget som är så lätt som att vara efterklok? Ångrar mig så bittert, men det hjälper ju inte nu. Bor sedan fyra år i ett...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: Lotus
·
Katthälsa Jag har gjort vad jag läst mig till, mina två tjejer som kommer från ett katthem leker mycket. Det gjorde de redan där, därför blev vi...
Svar
0
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud