innehåll i hösilage...

J

jupiter-judex

har nu börjat leta hösilage för första gången och hittade en trevlig kille...och han hade en sort med rödklöver, vitklöver, eng rajgräs, timotej och ängsvingel...
sen sa han att han hade en sort till som kanske skulle passa mig..utan klöver tror jag han sa...
vilka sorter vill man ha egentligen? jag har aldrig tänkt på sånt innan...
tror han sa att mj låg på 9-10 i den första och trodde den skulle hamna på 7-8 på den andra, den hade han ingen analys på men kunde kolla det sa han.

Sv: innehåll i hösilage...

nu såg jag ju i ett annat inlägg att det verkade funka med en mj på 9 även till shettisen...glömde ju fråga om övriga siffror så det får jag väl göra nästa gång..
men - vad jag tänkte på var...om siffrorna stämmer funkar det att fodra även shettisen med klöver inslag?

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 163
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 600
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 302
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar