Inne-och-ute namn

Status
Stängd för vidare inlägg.

cirkus

Trådstartare
Här kommer årets 10-i topp på vanligaste namnen ! Jag tycker det är lite kul...

10-i-topp – pojkar
2006 2005 Namn Antal Per 1000
1 2 LUKAS 1017 21
2 1 OSKAR 997 21
3 3 WILLIAM 961 20
4 4 ELIAS 898 19
5 5 FILIP 875 18
6 8 HUGO 828 17
7 11 VIKTOR 823 17
8 12 ANTON 802 17
9 6 ISAK 796 17
10 9 EMIL 783 16
10-i-topp – flickor
2006 2005 Namn Antal Per 1000
1 1 EMMA 891 19
2 2 MAJA 874 19
3 3 JULIA 816 18
4 23 AGNES 788 17
5 8 ALVA 775 17
6 5 IDA 753 16
7 12 VILMA 748 16
8 7 LINNEA 739 16
9 6 ELIN 685 15
10 4 ALICE 672 15

Modenamn - Namnen som klättrar snabbast på topplistan
Pojkar
1. JACK
2. VILMER
3. MÅNS
4. SVANTE
5. VIGGO
6. VINCENT
7. ALVIN
8. VALTER
9. ELIS
10. LOVE

Flickor
1. FREJA
2. AGNES
3. ASTRID
4. INEZ
5. SIGNE
6. MEJA
7. STELLA
8. ENGLA
9. LEIA
10. ANGELINA

Källa: svenskanamn.se
 
Sv: Inne-och-ute namn

Ojdå, visste inte att aAva låg så långt upp..:eek:
 
Sv: Inne-och-ute namn

Görel blir, tack och lov, aldrig populärt för det är så fult:p

Däremot blir min mamma sur varje gång hon ser att någon valt namnet Hedvig till sin dotter eftersom min lillasyster heter det och mamma även vill ha det namnet ifred;)
 
Sv: Inne-och-ute namn

Min grannes bebis döpte sin dotter till siv eller sig. Kom inte ihåg nu:angel:
 
Sv: Inne-och-ute namn

Äsch då, jag har för läääänge sen tänkt att min dotter, om jag får någon, ska heta Stella, men det är ju också typiskt att det är ett modenamn just nu! Har själv ett ovanligt förnamn, och tycker att det är rätt praktiskt, ingen risk att man blir ihopblandad och så. Och ville absolut inte döpa barnet till ett modenamn - och vad händer... när man går i barnplanerartankar klättrar Stella på listan... *gruff*
 
Sv: Inne-och-ute namn

Äsch då, jag har för läääänge sen tänkt att min dotter, om jag får någon, ska heta Stella, men det är ju också typiskt att det är ett modenamn just nu! Har själv ett ovanligt förnamn, och tycker att det är rätt praktiskt, ingen risk att man blir ihopblandad och så. Och ville absolut inte döpa barnet till ett modenamn - och vad händer... när man går i barnplanerartankar klättrar Stella på listan... *gruff*

Men precis så där tänker ju ALLA ! De väljer ett som är ovanligt i sin generation, sen spetsar många på samma "ovanliga" namn

Det är därför det blir så här :idea:
 
Sv: Inne-och-ute namn

Fast tex Malin låg etta eller två för inte så länge sedan, nu är det inte ens med på topp-100.

Mina barns namn finns med på topp100 allihopa, men inte mitt namn, för det är så fult !!
 
Sv: Inne-och-ute namn

När jag har gått i skolan, har det alltid funnits 2-3 anna, maria, johan m.fl i varje klass. Men mitt namn har max funnits 1-2 per årskurs.
Nu plötsligt är det populärt, så nu heter varannan unge som jag :D
 
Sv: Inne-och-ute namn

Läste i blaskan här hemma idag om en ettåring som hette Gertrud... :smirk: Kraken...
Passar väl på en äldre, men på en liten tjej....
 
Sv: Inne-och-ute namn

När jag var liten var det INGEN som visste nån som hette som jag, nu plötsligt vet jag i alla fall 4 stycken här i stan som är ungefär i min ålder... och det är ju ingen stor stad! :crazy: Det var lite kul att vara själv, men det fick man tydligen inte vara allt för länge...:smirk:
 
Sv: Inne-och-ute namn

NEJ! Båda mina favoritnamn - Inez och Elis - är på klättrarlistorna:cry:

Säger som Elftor: Men kukskit också:mad:
 
Sv: Inne-och-ute namn

Ingen Miranda som bubblar i listorna? Alltså, jag menar så att ingen snor namnet på min sladdbebis (odrägligt bortskämd prinsessa) jag inte ska ha. Eller hur det nu var :angel: :angel: .
 
Senast ändrad:
Sv: Inne-och-ute namn

Hm. Jag får börja tjata om K*v*n och C*ss*ndr* i stället då.

Och Jane, helt rätt, det finns inte på listan att du ska ha en sladdis.
 
Sv: Inne-och-ute namn

Nej det är klart, inte ska jag ha det som kallas "Den etablerade yrkeskvinnans lyx, barn nummer tre".

Då enas vi om två hästar istället alltså?
 
Sv: Inne-och-ute namn

Jag tycker att Gertrud är ett fint namn, men jag har också en mycket kär vän:love: på några och 30 som heter det.

Hej, vi heter Görel och Gertrud och är kompisar:D
 
Sv: Inne-och-ute namn

Klart, det funkar ju om dumpningstaktiken är på plats och att bara flaxa hem för att gulla med den mätta gurglande nybadade bebisen.

Hörde jag någon säga försummande mamma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 166
Senast: Karro-Lina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: IngelaH
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp