Inled oss ej i frestelse...

Lupino

Trådstartare
Finns det någon som skulle vilja hålla igång en tråd där vi dagligen (om möjligt) rapporterar in allt vi ätit som det INTE var planerat? Samt om man höll sig från frestelser.

T.ex
- idag åt jag en påse godis
- Jag tog om maten fast jag egentligen var nöjd
- idag var jag nära att ta bulle på fikan men avstod!

Jag tänker att det skulle kunna fungera dämpande inför suget på den påsen eller extra portionen och uppmuntrande när man låtit bli!

Provar denna tråden och ser om det finns något intresse
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Gärna! Fast jag "planerar" alltid för lite att äta har jag märkt så det går egentligen inte en enda dag utan att något extra kommer till :D Men ofta då en påse nötter, en extra smoothie, en macka extra eller nåt som får ses som en del av en bra och planerad dag ändå. Men skriver gärna i tråden om det dyker upp godis, semlor eller liknande.

I måndags gick jag mental på lösgodis och choklad :nailbiting: Men som jag skrev i vikttråden så har dom där super-cravingsen lagt sig lite sen jag la in lite mer kolhydrater i min kost.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Finns det någon som skulle vilja hålla igång en tråd där vi dagligen (om möjligt) rapporterar in allt vi ätit som det INTE var planerat? Samt om man höll sig från frestelser.

T.ex
- idag åt jag en påse godis
- Jag tog om maten fast jag egentligen var nöjd
- idag var jag nära att ta bulle på fikan men avstod!

Jag tänker att det skulle kunna fungera dämpande inför suget på den påsen eller extra portionen och uppmuntrande när man låtit bli!

Provar denna tråden och ser om det finns något intresse

Femton :meh:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Ja, så kan det vara. Man får själv avgöra vad som får anses vara övertrasseringar. Sånt man helt kunde ha undvarit känns som en bra kandidat att ta upp t.ex.

Du skriver om en påse nötter. Jag tänker att om man ofta tar en påse nötter och man slutade efter en halv eller dylikt så ska det uppmuntras.

Själv är jag hemma för VAB för tredje dagen denna veckan vilket normalt sett innebär ätande av diverse onyttigheter dagen lång. Men i och med denna tråden har jag hittills avstått och bara ätit normal lunch (som inte var nyttig men normalt hade jag ätit både den och massor av både godis och kakor)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag säger som Mae West "Jag kan inte inledas i frästelse - jag går dit själv!";)
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag ar egentligen inte riktigt overviktig ... men har supersvart just nu att inte tugga pa nagot standigt sa for mig ar det har en bra trad. Kanske jag behover kopa hem mer morotter. :p
I alla fall sa klarade jag av att ga ut ur affaren i gar utan glassen jag langtansfullt gick forbi tva ganger och stod och tittade pa. Hurra for mig!:D
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Min dotter och jag köpte igår en trekilos påse gelehjärtan på Willys för 60:-.
Say no more. :banghead:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

KL

Kom hem från USA igår. Sista dagen hittade vi en gigantisk M&M-affär, med zillioner M&M:s i alla tänkbara och otänkbara färger, nyanser och smaker. Vi köpte 2 jättepåsar. Som jag INTE skulle röra efter hemkomsten. Hahaha......
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag ar egentligen inte riktigt overviktig ... men har supersvart just nu att inte tugga pa nagot standigt sa for mig ar det har en bra trad.

Precis samma här! Normalviktig men fullständig oral fixering, jag vill stoppa något i munnen jämt :arghh:

Eftersom jag alltid psykologiserar allt så tror jag att det beror på att jag sög på tummen väldigt länge som liten. Och sen rökte jag. Tror att båda de sakerna skapat det där behovet hos mig.:mad:

Men jag fick en genialisk idé bara häromdagen och kom på något som är riskfritt att stoppa i munnen: isbitar! :rofl: Tillfredsställer behovet och är bara vatten. För jäkla bra.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

I går:
Akut mensvärk ledde till tårtbit på fikan och choklad i bilen.
När jag kom hem lyckades jag undvika det mesta för att sedan landa i en skål med frysta bananskivor och lite jordnötsmör. :love:

I dag:
Livmodern är under kontroll och det enda jag knaprar på är sugarsnaps :D
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Och jag ska till Sverige om ett par veckor och kan inte VANTA pa att kopa losgodis. Det finns inget riktigt gott godis har ...:p
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag är på!

Gårdagens bravader: Tre Digestive-kex på kvällskvisten - efter att jag ätit min inplanerade kvällssmörgås. Jag är verkligen värdelös från kl 19 och framåt, det är oftast då det går utför i fall det går utför!

Dagens bravader: En brownie efter lunchen. Blev bjuden. Jätte, jättedålig på att säga nej. Tänkte dock skärpa till mig resten av dagen, så det blir i alla fall inte värre! Hoppas jag...
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Kunde inte motstå 100 gr av det nygrillade fläsket. Man ska inte packa sådant strax före lunch! :banghead:
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag är på!

Gårdagens bravader: Tre Digestive-kex på kvällskvisten - efter att jag ätit min inplanerade kvällssmörgås. Jag är verkligen värdelös från kl 19 och framåt, det är oftast då det går utför i fall det går utför!

Dagens bravader: En brownie efter lunchen. Blev bjuden. Jätte, jättedålig på att säga nej. Tänkte dock skärpa till mig resten av dagen, så det blir i alla fall inte värre! Hoppas jag...

Det klarar du! Ett sak som funkar för mig är att borsta tänderna efter middagsmaten - det hindrar det mig från att synda.

*****

Tack till er, hittills idag har jag avstått jordnötter, kakor och godis. Enbart pga att jag åtminstone första dagen inte vill behöva skriva om mina misslyckanden.

Jag är inte heller överviktig, tycker inte det har någon betydelse, för om man faller för frestelser hela tiden är det just överviktig man kommer bli. Det är ett hårt jobb att hålla sig still enbart (fast i mitt fall skulle jag gärna se en liten viktminskning också).
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Jag är snart på väg till affären, och jag anar en hungerskänsla i magen eftersom jag inte ätit sedan frukost vid tio. Detta kan gå hur illa som helst! :(
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

I såna lägen strategiäter jag INNAN jag handlar. Annars köper jag bara ett surdegsbröd, salami och avocado och trycker i mig.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Det gick bra. Typ. En liter mjölk, lite potatis och lite dill - 700 spänn. Liksom. Vad fan hände? :(
(inklusive en riesen-länga för överlevnaden i bilen hem :o )
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Fruktcocktail och grädde.
Den mesta grädden kvar på tallriken men den kommer nog få sällskapa med en mugg varm choklad lite senare istället.
 
Sv: Inled oss ej i frestelse...

Planerat frukost - 2 rågkakor med leverpastej. Extra blev 1 till med jordgubbssylt på :meh:

Lunchen va som den skulle, blev dock inte riktigt mätt. Så när jag va på rusta efter jobbet för att köpa en våg (!), följde två paket delicato havrebollar med hem (det va ju 2pkt för 25 kr!). Med tanken "familjen kommer ju och hälsar på på söndag". Jojo, 1 boll i bilen på vägen hem. En till medan jag plockade ur grejerna hemma från bilen. Och nyss en tredje... Undra om det blir några kvar till på söndag... :o

Nu är det nog dags att laga mat innan fler bollar åker ner....
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp