inlärning av godisspår

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 219
S

Stallflicka

hur lär man hunden att spåra "godisspår"? har bara hunnit få lära mig personspår ännu och det tycker hon är superkul.
tacksam för svar.

Sv: inlärning av godisspår

Hur menar du nu?

Jag använder mig av godis (korv) för att lära in personspår. Att lägga spår där hunden helt ska spåra godis kan nog bli svårt eftersom du själv sätter ned fötterna på marken och därmed lämnar vittring. Hunden kommer att spåra din vittring för att hitta godiset. Ska man få hunden att gå på godisvittring får man nog göra som typ ett blodspår fast med godis. Släpa korvar i snöre och droppa bitar här och där eller något.

Sv: inlärning av godisspår

tackför svaret, jag har nog missuppfattat kanske att man kan lägga ut spår av godis. personspår har jag gjort som du beskriver. ska nog hålla mig till det tills någon mer spårkunnig människa kan hjälpa mig med hur man tränar blodspår!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 441
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 980
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka