Inkörningen hur lägger ni upp den?

Sv: Inkörningen hur lägger ni upp den?

hm ja hehe så långt som jag skrivit=) men jag har tömmkört nu lite mer o de går bra...när han vet vem som bestämmer för han e liteeee tuff om man säjer så hehe...men de går bra nu ja tror han behövde testa mej en gång som i ridningen och så upptäckte han att de går inte o göra som man vill här heller=)

hur gåre me allt för dej rå? tömmkör du mkt? e vagnen/selen klar när bli premiärkörningen?

ni andra ställ frågor om inkörning o berätta mer hur ni gjort.

Har ingen digitalkamera.

Vad ska jag berätta? Igår körde vi på stubben :love:

*ja berätta hur du fixade iårdning vagnen med svängel o allt o hur gjorde du sitsen? och stötdämpningen? kapade du skaklarna? va blev den för färg?
*hur blev selen med draglinorna o de? gjorde du som du sa att du skulle?
*hur gjorde du första gången du spände för eftersom de va länge sen han blev körd väl? testade du me släpa innan o sånt.(hör till INKÖRNINGSTRÅDEN)
*hur långt o mkt körde du de första gångerna? hur får du upp konditionen?
*vad blev slutsumman för selen/vagnen/allt.
*m.m.

ja de finns en del som skulle va kul e veta hehe

Ordnade så att svängeln hamnade lite längre ner på vagnen, så draglinjen blev rätt. Sitsen är i skumgummi :D Köpte tryckfjädrar som jag satte under sitsen (har en träplatta som sitsen spänns fast på med läderremmar), och fast i träplattan. Men jag letar ny vagn nu! :D
Eh... Första gången så spände jag helt enkelt för och satte mig i vagnen :o Det var inga problem alls, öronen fram hela tiden, han var pigg och glad. Han kördes senast i april, inte så farligt längesedan tycker jag...
Jag körde i 20 minuter första gången, nu är jag uppe i 50-60 minuter med korta travsträckor som springs ofta.
Slutsumman? Ingen aning... 3500:- kanske? Nää, 2500:- blev det nog (hallelulja för begagnat! :angel: )

haha cooooolt=) va roligt att det fixade sig e de kul o köra nudå?
MEn du berättade ju inte hur du gjorde med selen?
du måste ju ta en bild sen me.
men hur funkar stötdämpningen va kostade såna tryckfjädrar o hur fäste du dom o vart?.funkar de bra?
skumgummisitsen har du gjort den själv lr?hur=)
du fårräkna nogrannare på slutsumman hehe=) va kul att de fixa sig snart ska ja me ut o köra=)

Jadå, det är jättekul. Tycker hästen också, speciellt eftersom jag ökat havren :angel:
Jag gjorde som jag berättat över msn ju :)
Priset beror på tjockleken på fjädrarna, köpte ett helt paket med diverse storlekar för 49:-. Fäste dem under sitsen och på träbrädan som jag spänner fast sitsen på.
Nja, skalet av den gamla sitsen var ju kvar, så jag köpte bara skumgummi och limmade dit och limmade fast ett vattentätt material över det :)

va smart va va det för vattetätt material? va de dyrt?.

vart köpte du fjärdarna ifrån? och det är bara sitsen som blev stötdämpande då va?. men hur funkar det e sitsen endast fäst med hjälp av fjädrarna lr annars funkar de väl inte?. du bara måste ta en bild sen o skicka alltså låter jättebra. va letar du efter för vagn då?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 842
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka