inkörning, Billedtråd

G

Gritt Gerner

ja kom med en masse bilder af inkörning af jeres häst, gerne med jord arbejde og på sätning af vang for förste gang.

Sv: inkörning, Billedtråd

Några bilder kommer här:

Tömkörning med draglinor och svängel;

10096540.jpg

Att stå stilla "lös" har jag varit jättenoga med hela vägen från det han var föl (ja nu kommer väl folk ramaskria):

8118714.jpg

Tömkörning med däck, sorry enbart stillastående bild:

14136459.jpg

Första gången i vagn:

11961504.jpg

11961500.jpg

Måste ha varit 3:e eller 4:e gången i vagn (och ja, selen är åtgärdad sedan dess):

15089643.jpg

15089647.jpg

Kommer med lite bilder från våra två inkörningar 07... den mörka fyller 3 i år o den ljusa fyller 4 i år o är dräktig. NSV bruks båda två.

Tömkörning hon lär sig bettet o röstsignaler osv...

Tömkörning runt träd osv. träna lyhördhet, svängbarhet osv...

Drar kätting vi har en longerlina i bettet för säker hets skull om något skulle hända så vi inte tappar henne.

Slanor för första gången. Även här har vi longerlina som extra säkerhet.

Drar släpa o svänger lite o gör halter för att testa att dra igång med lite vikt i selen o känna skaklarna mot benen i svängarna.

Flakvagnen första gången:)

Senast ändrad av en moderator:

Här är min flicka med däck:
Ch0802166.jpg

Här är hon med rockarden för första gången: (förra helgen :))
ChRock2.jpg

//C

ihhh hvor ser i fine ud alle sammen og dygtige hästar.

min bella skal have däk efter sig her i påsken, tager billeder af det og sätter ind.

her kommer lige et par billeder af bella under indkörning, her drar jeg en träbom så hun vender sig til lyden.

hvilket däk bruger i?
jeg har et däk til lastbil er det for stort og tungt eller er det fint. det er med den der jern ting o midten.

P10100083.jpg

P10100073.jpg

Jag har ett väldigt pluttigt litet däck som jag hittade i en lada. Det är tillräckligt tungt för honom (men han är ju ett russ på 120 cm också). Provade med ett vanligt bildäck i modell större också först men upplevde det som att det blev för tungt. Självklart ville jag ha liiite tyngd eftersom det är som en förberedelse för vagnen men ärligt talat så är ju vagnen välbalanserad och "lättare" att dra än till och med det pluttiga däcket även fast min vagn väger runt 70 kg. Om jag hade haft en ordentlig loksele hade jag nog kunnat tänka mej att låta honom dra tyngre också, men nu har jag ju "bara" en brösta.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 642
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka