Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men stopp och belägg!dags att ge upp och inse verkligheten...jag kissar på mig när jag nyser, skrattar eller hostar. Men det känns som om ena benet är i graven redan. Det känns som att gå tillbaka till tonåren när jag hade binda. Nu köpte jag ett paket men det känns eländigt.
Lider med dig men det finns hjälp att få .Stundtals har jag åxo problem med det men det beror på ryggen och innan det så jag problem med att hålla mig men fick några piller och det blev bättredags att ge upp och inse verkligheten...jag kissar på mig när jag nyser, skrattar eller hostar. Men det känns som om ena benet är i graven redan. Det känns som att gå tillbaka till tonåren när jag hade binda. Nu köpte jag ett paket men det känns eländigt.
Då kanske du ska fråga hur länge de tycker det är rimligt att hålla på med bäckenbottenträning?Fast då kommer de skicka på sjukgymnastik för att träna bäckenbotten
Är inne på mitt 10 år med bäckenbottenträning pga byte av vc.
Har inte kommit längre än.
Det finns mycket att göra åt inkontinens och många blir bra eller iallafall bättre ganska snabbt om de tränar och tränar rätt. https://inkontinens.se/behandling/ https://inkontinens.se/nyhetsinlagg/vid-inkontinens-finns-bara-en-effektiv-behandling/ Om du tycker att det känns jobbigt att söka vård så börja iallafall att träna och se vad som händer. Vanliga bindor är heller ingen hit mot inkontinens. Där behövs inkontinenshjälpmedel https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Hjalpmedel/Artiklar/Inkontinens/Inkontinenshjalpmedel/dags att ge upp och inse verkligheten...jag kissar på mig när jag nyser, skrattar eller hostar. Men det känns som om ena benet är i graven redan. Det känns som att gå tillbaka till tonåren när jag hade binda. Nu köpte jag ett paket men det känns eländigt.
@voltis , kissgurun kom hit!
Har du gått till en gynmottagning? Har ngn nämnt operation?Fast då kommer de skicka på sjukgymnastik för att träna bäckenbotten
Är inne på mitt 10 år med bäckenbottenträning pga byte av vc.
Har inte kommit längre än.
Nästa gång du kissar försök att avbryta kisseriet halvvägs och kniiiiip. Orkar du inte hålla så att inget kiss åker ut så borde du stärka musklerna.
Nej, INTE knipa av kisstrålen. Det är INTE bra. Däremot ska man använda samma muskler som om man skulle knipa av kisstrålen.
Köp en bok, förslagsvis Lofsans underverk. Gör knipövningar på daglig basis, en tumregel för mig är att jag kniper varje gång jag står still vid rödljus. (Enkelt att komma ihåg.) För knipövningar gäller i princip kvantitet före kvalitet, alla knip är bra.
För mig är det enkelt att föreställa mig att jag ”stänger en dragkedja hela vägen från anus till naveln”. (Det är nog fan det bästa jag har fått med mig från yogan back in the days)
Förr rekommenderades det men inte nu längre då man har sett effekterna av att göra så. Att göra det som test enstaka gång är inte farligt men det är inget man ska göra ofta. Det stör kroppens funktioner och kan göra att man får svårt att tömma blåsan med tråkiga konsekvenser som följd. Sedan säger inte den testen särskilt mycket. Det är ju inte så att en person sitter still med benen ihop och koncentrerar sig på att knipa när det gäller utan knipet ska sitta i ryggmärgen oavsett situation för att ha effekt. Att träna rätt muskler innebär att det tillslut gör det, musklerna byggs upp och bara genom det minskar/försvinner inkontinensen i bästa fall.Fråga från en som har absolut noll koll och inga inkontinensbesvär själv. Men just det där med att knipa av kisstrålen för att hitta/träna knipet har till och med jag hört. Är det inte bra? Varför inte?
Inte förutom jag självHar du gått till en gynmottagning? Har ngn nämnt operation?
Ja duDå kanske du ska fråga hur länge de tycker det är rimligt att hålla på med bäckenbottenträning?
Men lyssnar de inte om du säger att du har hållit på i 10 år och en uppräkning av alla VC du varit på?Ja du
För varje ny vc tycker de ett tag till så
Jag gick direkt till en gynmottagning, det måste man väl kunna göra? Det var länge sen nu jag var där men det låter ju konstigt om man inte kan det?Inte förutom jag själv
Nej måste via vc först
olika i olika landsting.Jag gick direkt till en gynmottagning, det måste man väl kunna göra? Det var länge sen nu jag var där men det låter ju konstigt om man inte kan det?