C

Crona

Hej några nya nyheter om hur vi blir av med dessa Inkar på ett lätt sätt ...provat att knyta bort och den översta biten trillade av men nu så börjar den ta sin form igen , går inte att knyta i nuläget finns det något mirakelmedel att pensla på, öppen för allt

Sv: Inkar

Jag opererade bort inken på min häst och den har hållit sig borta hittils. Så ta kontakt med din veterinär så h*n får göra en bedömning...

Vad kostar det u ngefär att op bort ? Kan vara bra att veta

Jag opererade min häst men risken är STOR att de kommer tillbaka! Nu finns det tydligen nån supersalva med blodrot som är dunder! Inkarna försvinner i ett nafs!

Jag har också hört om denna salva som tydligen fungerar hur bra som helst.
Fråga din veterinär efter exxterrasalva som h*n kan beställa från N-vet, de säljer inte till privatpersoner, tyvärr.
En ink är en sorts tumör som egentligen heter sarkoid och orsakas av ett papilomvirus.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: Valle
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 425
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 092
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat