Jag gör rena inkallningar mycket mer än vad jag gör ställande, så får man hitta en balansgång. Märker du att din hund saktar av, jag då får du köra mer rena inkallningar. Märker du att din hund ställer sig för segt, jag då får du träna ställande mer. Jag har lärt in ställande med boll, kallat in och när han är där jag vill ställa honom har jag kastat iväg bollen full fart över huvudet på honom så han har fått pallnita och vända. Efter några gånger har jag låtsas kastat bollen, vilket blir mitt handtecken. Han har ingen aning om när det kommer boll eller inte så han tvärnitar ihop om att en boll kommer flygande. Eftersom min hund är så förutseende har han lätt till att börja smyga in i det för att han har förväntan på boll. Så jag ställer honom kanske bara 1 gång av 10, och ställer honom absolut inte de gånger jag tränar innan tävling. Jag kastar även boll på rena inkallningar för att det ska bli lika kul att komma fullfart till mig som att stanna på mitten. Det är också ytterst sällan jag kallar in honom från ställandena, någon gång för att kolla att det sitter.