Sv: Inhandla innan bebisen kommer
Vi har köpt ganska lite saker, det mesta är fått. Men jag har då inte köpt vare sig amningsbh eller kupor. Vanlig bh funkar bra för mig...när jag är hemma har jag inte ens en bh på mig.
Alla prisar Inotyolsalvan, men för oss gav den enbart röd stjärt, så vi föredrar hellre idominsalva. Den funkar fint. Dreggellappar har jag massor av, men det uppskattas inte av bebben att ha på sig. Så sånt går bort för oss. Vi har heller en uppsjö av kläder som man enkelt bara kan byta.
Jag gillar förövrigt byxblöjorna på natten istället för en pyjamas. Våran bebbe blir så svettig av pyjamas..så här används byxblöjor flitigt. Ska du ändå köpa pyjamas, undvik dom med fot. Visst är dom gulliga, men ack så opraktiska. Våran skötbädd är från Ikea, så den behövs ingen plastad frotee på. Vi har bara en handduk över.
Badbalja har vi ingen utan har fått en slags badsstol av sambons bror....fast för det mesta håller vi i henne. Det går bra det med.
Ska du köpa amningspump så köp INTE från apoteket. Värre skit har jag då aldrig köpt. Hyr en istället från BB. Samma gäller deras diflaska. Den går inte att mata med för det bara tokrinner ur nappen..och ändå är det en dinapp
..det ska ju egentligen nätt och jämt droppa ur den.
Köp en sängmobil till spjälsängen om det finns. Det är mycket uppskattat senare..samma med babygym.
Fast nu ville du ha tips på kläder...sorry jag svävade ut
. Köp massor av bodys, stl 56 brukar ju vara ok stl, fast våran skulle kanske haft 50 tycker jag. 56 kan ju har jag märkt vara väldigt skiftande i storlek. sen kan du köpa strumpor i olika tjocklekar, tunna som tjocka beroende på hur varmt/kallt det är, mjukisbyxor, hjälmmössa och nån varmare mössa. Jag har köpt små bebisvantar åt våran då hon envisas med att alltid ha händerna utanför filten eller åkpåsen. Har du inget spjälskydd, så köp ett. Dom är ganska så bra på att korva runt i sängen senare. Ang sängkläder, om du inte har ett täcke så satsa på ett TUNNT täcke. Vi köpte ett jääätevarmt täcke..som hon naturligtvis inte kan ha..då svettas hon ihjäl.