Inget att göra

Sv: Inget att göra

Hamnar på Buke:D

Annars tar jag gärna till en bok eller stickningen om jag inte har annat för mig!

Jag har som ingen ro att läsa en bok just nu. Då fastnar jag och måste läsa ut hela (inte alltid men ofta). Springa går ju fast det är mörkt och jag är fortfarande lite förkyld (blir svettig och varmkall av att bara promenera typ).

Spela kort kanske eller lösa korsord funderar jag på.

När jag vadå??

Nä, oftast har jag alldeles för mycket att göra, men blir jag tillräckligt uttråkad städar jag eller syr nånting eller räknar foderstater eller programmerar nåt skoj...

/Lavinia

Jag har ALLTID något (för mycket) att göra, men när jag inte känner för något av allt det jag borde göra, så:

Letar upp roliga recept, lagar mat och fryser in lunchlådor
Bakar bröd/bullar
Syltar och saftar och allt sådant
Pysslar i stallet/i trädgården med saker som jag inte hunnit med
Läser den lokala dagstidningen minutiöst eller handlar mig en ny tidning eller asar ner någon årgång gamla Lantliv/Allt om trädgård eller liknande från vinden och frossar i att läsa om dem
Löser korsord
Kollar på Svt play/Kunskapskanalen/går på bio/teater/lyssnar på P3 dokumentär eller liknande
Slösurfar på bl a Bukefalos
Wordfeudar eller roar mig med liknande spel
Försöker lära mig något nytt språk
Läser en - eller fortsätter läsa en - i högen av alla olästa böcker jag samlat mig genom åren
Letar upp roliga evenemang/föreläsningar som jag vill gå på
Röjer upp i röran som ska föreställa mitt hem
Planerar/fantiserar om kommande resor i stort och smått
Tränar/motionerar/söker upp en geocache eller två
Varulvsleker eller planerar scenario för en kommande varulvslek :D eller bara.....
SOVER! För att det kan vara så fantastiskt njutbart att unna sig. :D
Teckna/måla vet jag inte när jag tog mig tid till senast, men skulle definitivt också vilja göra mer - om jag bara hann!
Skriva, kanske blogga? (hinner ej)
Ut i naturen och fotografera

Det känns alltså verkligen aldrig som ett problem i mitt liv att jag "inte har något att göra", utan snarare att prioritera mellan allt jag bör göra och allt jag vill göra och allt jag BÅDE bör och vill göra....!

Senast ändrad:

När jag vadå??

Nä, oftast har jag alldeles för mycket att göra, men blir jag tillräckligt uttråkad städar jag eller syr nånting eller räknar foderstater eller programmerar nåt skoj...

/Lavinia
allt det där lät skittråkigt :o ;).

Läser på bukefalos....
jo, men så segt att hänga här mellan varven ;).

Jag har ALLTID något (för mycket) att göra, men när jag inte känner för något av allt det jag borde göra, så:

Letar upp roliga recept, lagar mat och fryser in lunchlådor
Bakar bröd/bullar
Syltar och saftar och allt sådant
Pysslar i stallet/i trädgården med saker som jag inte hunnit med
Läser den lokala dagstidningen minutiöst eller handlar mig en ny tidning eller asar ner någon årgång gamla Lantliv/Allt om trädgård eller liknande från vinden och frossar i att läsa om dem
Löser korsord
Kollar på Svt play/Kunskapskanalen/går på bio/teater/lyssnar på P3 dokumentär eller liknande
Slösurfar på bl a Bukefalos
Wordfeudar eller roar mig med liknande spel
Försöker lära mig något nytt språk
Läser en - eller fortsätter läsa en - i högen av alla olästa böcker jag samlat mig genom åren
Letar upp roliga evenemang/föreläsningar som jag vill gå på
Röjer upp i röran som ska föreställa mitt hem
Planerar/fantiserar om kommande resor i stort och smått
Tränar/motionerar/söker upp en geocache eller två
Varulvsleker eller planerar scenario för en kommande varulvslek :D eller bara.....
SOVER! För att det kan vara så fantastiskt njutbart att unna sig. :D
Teckna/måla vet jag inte när jag tog mig tid till senast, men skulle definitivt också vilja göra mer - om jag bara hann!
Skriva, kanske blogga? (hinner ej)
Ut i naturen och fotografera

Det känns alltså verkligen aldrig som ett problem i mitt liv att jag "inte har något att göra", utan snarare att prioritera mellan allt jag bör göra och allt jag vill göra och allt jag BÅDE bör och vill göra....!
Har ingen tv och hatar att laga mat. Inga ingredienser för att baka heller. Dålig på att tekna. Bloggar inte. Fotografera, har bara min mobil, svårt att fotta när det är mörkt. Löst 2 korsord redan. Röja vet jag inte. Städa möjligtvis men så segt och tråkigt.

Vad jag gnäller :o. Jaja ibland får man väll göra det. Känner mig nog mest av allt ensam fast jag har hästarna, hund å katt :crazy:. Medan andra sitter hemma och myser med sina respektive så sitter jag och tvingar i mig matrester, löser korsord och hänger på buke om vart annat :arghh:. På dagarna är det inga problem. Tusen grejer att göra då. Det är vissa kvällar som är assega bara.

*förlåt för gnälligt inlägg*

Slösar bort timmar på tradera :D Sällan jag har tid att slösa, ser det mer som att göra "ingenting" ibland för att hjärnan ska få en paus.

Pussla då? Det gillar jag att göra, men bara när jag verkligen har ingenting att göra. Så tyvärr blir det inte så ofta.

kl

jag gör så mycket jämt, så när jag inget har att göra softar jag bara..kollar buke, fejjan ...typ

Jag har sällan det problemet. Däremot är pussel en otroligt effektiv tidsdödare, och böcker, och korsord, och nåt hantverk, och ljudbok. Det har jag lärt mig av perioder på sjukhus :o

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
547
Senast: Exile
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
357
Senast: bollen__
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 470
Senast: Grazing
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
737
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama