Ingen sexlust

Asko

Trådstartare
På sistone har det talats om ett par viktiga samtalsämnen här på buke och jag kände att jag inte var så ensam som jag känt med detta. Att det kanske finns fler än vad jag trott med samma typ av "problematik" som jag.

Jag kanske kan berätta lite... Jag är rätt ung och oskuld, har aldrig haft sex eller liknande med någon annan. Jag har visserligen drömt och haft tankar, och antar att jag har en vanlig, möjligen lite lägre, nivå av kåthet ändå. Men jag har länge nu inte haft någon lust för att ha sex med en man. Som barn tvingades jag en gång visa mitt underliv för en några år äldre pojke (som bytte roller mellan att vara mobbare och "vän") men har sedan dess inte drabbats av något annat. Möjligen har det, och dessa olika texter man läst om drabbade kvinnor som råkat ut för saker av män som de aldrig hade misstänkt, gjort att jag tappat sexlusten. Dvs jag tror det sitter mycket i huvudet på mig och jag vågar inte lita på någon man tillräckligt mycket. En kvinna har känts lite mera möjlig för mig men jag har inte nått dit ännu.

Alltså, jag vet att jag inte är den enda som känner så här. Men jag skulle vara glad över att få höra av andra som kanske har känt eller känner liknande saker. Och kanske om hur ni tänker runt det och/eller tar "itu" med det.

Du har inte funderat på om du skulle kunna vara asexuell? Känner igen mig i rätt mycket av det du skriver, och det var inte förrän jag läste om asexualitet som jag fick en riktig aha-upplevelse. Innan dess gick jag mest runt och undrade vad det var för fel på mig... :down: Har aldrig känt lust till att ha sex med någon, oavsett kön, oavsett hur mycket jag tyckt om dem.

Jag har inte tagit itu med det på något sätt, iom att jag inte ser det som ett problem. Annat än vad gäller att hitta partner då, för typ ingen vill ha en kärleksrelation där sex inte ingår. Så visst, just det är ett svårt kapitel, och jag lär förmodligen leva ensam i resten av mina dagar. Men ärligt talat tar jag hellre det än att gå med på något jag verkligen inte vill för att få och behålla en partner.

Minns att det fanns en tråd om asexualitet här för inte så länge sen, den dyker säkert upp om du söker efter den. Det kanske kan ge dig något att läsa igenom den?

Fast du behöver intet vara annorlunda för att du inte känner kåthet "bara sådär" Jag har generellt en hög sexdrift. Men jag blir attraherad först vid beröring och ömhet. Fysisk och/eller själslig närhet.

Det är verkligen inte ovanligt att ha en låg eller i stort sett obefintlig sexdrift. Mitt ex var sådan. Han är inte intresserad. Vi levde i ett i stort sett vitt äktenskap.

Det kan också vara så att man inte väckt driften för att den helt enkelt inte riktar sig dit man förväntar. Som till väldigt speciellt sex, till samma kön. Whatever.

Libidon finns helt enkelt i väldigt många varianter. Man lever inte ett sämre liv för att man inte är intresserad av sex.

Jag håller helt med om vad @tanten skriver, det har jag märkt under de perioder jag varit singel en längre tid.

Sedan jag slutade med p-piller följer min lust menscykeln väldigt tydligt också, dvs högre lust vid ägglossning (även om jag generellt har ett rätt starkt libido).

Jag trodde jag var asexuell när jag var ung, eller åt det hållet i alla fall. Lusten kom när jag träffade någon och hade regelbundet sex. Kanske kroppens sätt att göra att man inte blir knäpp när man är singel, så man slipper gå och vara sugen i onödan? :p:D

Jag har egentligen ganska hög sexdrift, men det betyder ju inte att jag vill ha sex jämt, närsom helst och med vem som helst. Innan jag förlorade oskulden hade jag inget behov av sex alls, inte onani eller ngt. Förlorade oskulden typ mest för att få det överstökat. Tog ett par år efter det innan jag hade någon lust att ha sex.

I perioder som singel så dör oftast min sexlust och jag kan lätt gå månader utan. Speciellt numera när jag är lite less på respektlösa killar och har inget behov av dåliga ons, då uteblir liksom lusten, tills jag träffar någon jag gillar och då är den tillbaka.

Men sen kan det i ditt fall såklart bero på annat också som andra varit och petat i här.

Fast du behöver intet vara annorlunda för att du inte känner kåthet "bara sådär" Jag har generellt en hög sexdrift. Men jag blir attraherad först vid beröring och ömhet. Fysisk och/eller själslig närhet.
Vad bra skrivet. Jag har aldrig tänkt på det men jag tror nog det där kan stämma in på mig med. Just att det är beröring och/eller närhet som sätter igång systemet så att säga.

kl
Sen jag blev singel i våras hann det gå ca 8 månader innan jag hade ett ligg (som jag lika gärna hade kunnat vara utan :meh:) och jag tänkte knappt på sex. Visst ibland hände det men saknaden/önskan efter det var knappt ens så stor så jag orkade göra nått åt saken själv.
Jag sveper på Tinder mellan varven, men egentligen vet jag inte varför. Jag känner på nått sätt att jag inte "orkar" träffa en karl, jag orkar inte ha sex med en (det har ärligt talat inte vart sådär super gött med sex med någon på länge) och varför ska jag då bry mig? Men ändå så sitter jag där och sveper :meh: Jag har dock tänkt lite som dig TS att det kanske är lättare med kvinnor? Jag har dock provat på det för typ 10 år sen, men jag identifierar mig ändå inte som bisexuell. Jag vet inte om jag kanske tänker att det är "enklare" på nått sätt? Vet inte vart jag vill komma med mitt svammel egentligen, men jaja :oJag får skylla på att det är sovdags för mig efter mitt 10 timmars nattpass :rofl:

Jag trodde jag var asexuell när jag var ung, eller åt det hållet i alla fall. Lusten kom när jag träffade någon och hade regelbundet sex. Kanske kroppens sätt att göra att man inte blir knäpp när man är singel, så man slipper gå och vara sugen i onödan? :p:D
Ja!

För mig är sexdriften som en muskel - den förtvinar om den inte används. Orgasmförmågan likaså.

Jag är rätt ung och oskuld, har aldrig haft sex eller liknande med någon annan. Jag har visserligen drömt och haft tankar, och antar att jag har en vanlig, möjligen lite lägre, nivå av kåthet ändå. Men jag har länge nu inte haft någon lust för att ha sex med en man.
Jag tänker att det är svårt att veta om man saknar någonting när man aldrig provat på det.

Hur är det med onani? Har du lust att onanera? Har du någonsin fått en orgasm?

Sex och sexlust är så fruktansvärt styrt av normer. Vi blir så matade med att vi "ska" vara heterosexuella, tända lagom mycket, gilla en viss sorts sex osv att det är svårt att få utrymme att börja tänka efter vad vi egentligen vill och känner.
Man kan vara asexuell, ha låg sexdrift, vara bisexuell men attraheras lite mer av kvinnor, vara aromantisk, polyromantisk, bara tända på dominans.... Min poäng är att allt är okej! Det som inte är okej är att göra saker som man inte riktigt vill för att man känner att man borde.

Jag tänker att det är svårt att veta om man saknar någonting när man aldrig provat på det.

Hur är det med onani? Har du lust att onanera? Har du någonsin fått en orgasm?
tänker likadant - innan du börjar fundera på om du är asexuell och borde leva ett liv i celibat, vänta tills det händer och utvärdera sedan hur det kändes - alltså, som nånting helt främmande som inte intresserar alls, eller nåt som måste göras rätt för att uppskattas så att säga.

tycker också att det är bra att du benar lite i både om det beror på att du riktat in dig på fel kön och på barndomshändelsen.

Jag tror att det, åtminstone hos vissa av oss, kan sätta djupare spår än många kan tro när man tvingas till något som skulle kunna associeras till sexuell handling när man är ung. Man ska nog inte underskatta den biten.
Det är också så att man kan tända på olika saker. Kanske hamnar du intill en människa, man eller kvinna, som bara genom sitt sätt att vara öppnar alla dörrar. (jo, jag har varit med om det, även om det är väldans många år sedan - helt obeskrivligt....)
Kanske träffar du på ett antal karlar som tror sig vara guds gåvor till kvinnorna, som bara låter dig förstå att "du bara inte träffat den rätte". Och så gör de allt de kan för att bevisa det, med varierad framgång...

Jag förstår att det kan kännas konstigt i dagens samhälle, att inte vara sexfixerad, inte ens lite intresserad. Men det är normalt det också. Kanske kommer dagen då det ändrar sig för dig också, kanske blir det aldrig så.

Jag hade stort behov av sex när jag var yngre. Var jag inte i ett förhållande hade jag alltid någon som jag regelbundet hade sex med.
Efter ett par pissiga erfarenheter för snart nio år sen la jag ner helt. Jag har inte haft sex sen dess. Jag kan sakna själv sexet men allt tjafs runtomkring det hela gör att jag inte orkar, för min del är det bättre att låta bli helt.

Sexualitet är ett svårt begrepp men enligt mig så är inget fel eller konstigt så länge man inte sårar sig själv eller någon annan.

Efter ett par pissiga erfarenheter för snart nio år sen la jag ner helt. Jag har inte haft sex sen dess. Jag kan sakna själv sexet men allt tjafs runtomkring det hela gör att jag inte orkar, för min del är det bättre att låta bli helt.
Detta kan jag tycka är så tragiskt. Att man ger upp för man tror inte att det finns bra människor där ute, men det gör ju det.

Skaffa dig en kk. Då blir det inget tjafs. Då är man bara ute efter sexet och erbjuder ingenting annat.

Detta kan jag tycka är så tragiskt. Att man ger upp för man tror inte att det finns bra människor där ute, men det gör ju det.

Skaffa dig en kk. Då blir det inget tjafs. Då är man bara ute efter sexet och erbjuder ingenting annat.

Det beror ju helt på vad det är för tjafs man inte orkar. I mitt fall är inte en kk en universallösning för att slippa tjafs. Kan nog snarare bidra med mer av det tjafs jag inte vill ha och en av anledningarna till att jag dragit ner på mitt sexuella umgänge och behov rejält de senaste åren. Men visst är det tragiskt, men också ett sätt att skydda sig själv från situationer man mår dåligt av.

Du har inte funderat på om du skulle kunna vara asexuell? Känner igen mig i rätt mycket av det du skriver, och det var inte förrän jag läste om asexualitet som jag fick en riktig aha-upplevelse. Innan dess gick jag mest runt och undrade vad det var för fel på mig... :down: Har aldrig känt lust till att ha sex med någon, oavsett kön, oavsett hur mycket jag tyckt om dem.

Jag har inte tagit itu med det på något sätt, iom att jag inte ser det som ett problem. Annat än vad gäller att hitta partner då, för typ ingen vill ha en kärleksrelation där sex inte ingår. Så visst, just det är ett svårt kapitel, och jag lär förmodligen leva ensam i resten av mina dagar. Men ärligt talat tar jag hellre det än att gå med på något jag verkligen inte vill för att få och behålla en partner.

Minns att det fanns en tråd om asexualitet här för inte så länge sen, den dyker säkert upp om du söker efter den. Det kanske kan ge dig något att läsa igenom den?
Det har jag funderat på en hel del, men det är svårt att veta utan att ha varit i ett förhållande tycker jag. Dessutom så känner jag en viss nivå kåthet även om jag då hellre istället tar tid för mig själv :p Och så har jag haft sexdrömmar där en partner ingick.
Jag vet att det finns massor av olika sorters asexualitet och jag kan möjligen stämma in på lite av dem, men jag tror att mycket sitter i huvudet på mig om att jag inte hittat någon som jag litar tillräckligt mycket på.

Möjligen finns det en del av mig som inte vill vara asexuell också, just pga det där med att det är svårt att hitta en partner då :grin:

Det är verkligen inte ovanligt att ha en låg eller i stort sett obefintlig sexdrift. Mitt ex var sådan. Han är inte intresserad. Vi levde i ett i stort sett vitt äktenskap.

Det kan också vara så att man inte väckt driften för att den helt enkelt inte riktar sig dit man förväntar. Som till väldigt speciellt sex, till samma kön. Whatever.

Libidon finns helt enkelt i väldigt många varianter. Man lever inte ett sämre liv för att man inte är intresserad av sex.
Absolut :up: just därför var jag intresserad av att höra av andra som kanske hade samma "känsla" som jag. För jag vet att jag inte är ensam om det.

Demisexualitet är något som jag har också funderat på men det gäller bara att våga lita på någon först :grin:
Det är väl det som jag söker efter här, folk som tappat förtroendet eller inte vågar lita på folk tillräckligt mycket för att kunna ta det steget. Spela roll av vilka anledningar.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: tanten
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 186
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar