Ingen longering på Greva?

Sidekick

Trådstartare
Ja, som rubriken. Det är numer förbjudet att longera på alla ridbanor och i alla ridhus.
Det är ju helt sinnesjukt, hur ska man kunna åka dit och ställa halter, gå showmanship, osv osv.. Och alla med sprattliga unghästar, ska vi gå ut och springa me dom eller?

Vad har ni hört?

Sv: Ingen longering på Greva?

longering är tillåtet i ett av ridhusen.

Det var verkligen det dummaste jag har hört?!!!!

Hur ska dom göra med grenen longeline då?

Ja, som rubriken. Det är numer förbjudet att longera på alla ridbanor och i alla ridhus.
Det är ju helt sinnesjukt, hur ska man kunna åka dit och ställa halter, gå showmanship, osv osv.. Och alla med sprattliga unghästar, ska vi gå ut och springa me dom eller?

Vad har ni hört?

Men varför????? Vad är anledningen till de beslutet?? GUD vad irri..... vi reser ju 130 mil för att komma till greva. Då vill man ju kunna röra på sina hästar innan de ska åka 130 mil hem igen :mad:

Det är tillåtet i lilla, de har tre ridhus.

Jo fast, det räcker ju liksom inte till på en tävling där det är 10 pers som vill longera samtidigt minst......

Jag tror tyvärr inte det kommer hålla att genomföra en show utan att folk får longera sina hästar. Dom får väl göra undantag helt enkelt. Det handlar ju ofta inte om nåt grävande i underlaget heller när vi longerar, förutom en o annan brallserie från unghästar o dylikt....

Som sagt, vi har ju tom tävlingsgrenar där longering ingår och givetvis måste man få lov att träna det samt värma upp!

KAN man longera sönder ett underlag?? o_O

Med tanke på att vi får ha koklasser och reining där...hur bär man sig åt för att åsamka värre skada i longeringen?

Helknäppt, snart e de väll stopp för reining, kosseklasserna där också då. Ner med alla förb.. tävlingar till Skåne o Bökeberg, det är väll där det slutar. Då säljs quartern till en Skåning o vi lägger western hatten för gott på hyllan... tror jag..

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det ska bli spännande och se hur detta ska fungera.. Longe Line kommer förmodligen inte att kunna hållas där öht.. Men vi får väl se hur det utvecklas..

Senaste showen där förra året så var det en viss madame som gick och skällde ut alla som linade sina hästar.

Det är de ryttarna på gården som har klagat, hur man då förstör ett underlag med att lina, det förstårjag inte.. Det är väl bara att harva så är det som nytt igen!

Vill ni höra nått annat löjligt?
I år ska globen horse show ha USA tema på sina shower.. Men hör och häpna, INGEN WESTERN! (förmodligen bara shower med fart o fläkt)

Vill ni höra nått annat löjligt?
I år ska globen horse show ha USA tema på sina shower.. Men hör och häpna, INGEN WESTERN! (förmodligen bara shower med fart o fläkt)
Jag håller med dig. Det är löjligt! Westerngrenen är den snabbast växande i landet...det är dags att dom tar det på allvar:cool:

Är den? Hur vet man det?

I huvudsak via antalet medlemmar i de olika föreningarna. Inom den klassiska ridningen växer det inte i samma takt som hos westernföreningarna. Även bland islandshästföreningarna har det stangerat något. Har dock inte tillgång till siffrorna...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 933
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp