S
snuttis
Hej ja undrar hur får man på en tvååring en grimma, som går på lösdrift som ingen har gjort nåt vid, hästen är så rädd för såna saker kommer inte ens i närheten nån som har nåt bra förslag inga dumma kommentarer tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej ja undrar hur får man på en tvååring en grimma, som går på lösdrift som ingen har gjort nåt vid, hästen är så rädd för såna saker kommer inte ens i närheten nån som har nåt bra förslag inga dumma kommentarer tack.
Det är inte akut och jag är där fyra till fem gånger om dagen,han är nyfiken han kommer fram,så får ja klappa han på halsen en till två gånger,sen går han.
Jag skulle försöka få in hästen i en box och helt sonika sätta på den grimman...det ger inget att dra ut på tiden för du kommer inte att få på den grimman så länge den kan fly...den tappar INTE förtroendet för dig...jag har haft rädda hästar och dom kan man inte ta på utmattning, för dom låter dig aldrig fånga sig.
Ta gärna hjälp av nån lugn erfaren människa som inte hetsar upp sig.
det ger inget att dra ut på tiden för du kommer inte att få på den grimman så länge den kan fly...