Ingen datafråga men...

Mysaan

Trådstartare
kan någon gullig förklara? Vi sitter och tittar på olika alternativ inför nedsläckningen av mastarna här nu.

Nu till att börja med vill vi ha en enkel box som man sås måningom kanske vill kunna sätta in kort i. Detta är en djungel. PÅ en box vi hitta så står det: möjlighet att tex skicka ut komponentvideosignal.
Vad menar de? Något man behöver ha eller vad?

Sv: Ingen datafråga men...

njä, du kommer använda scart i alla fall.
composite står det nog dessutom, dvs vanlig antennsignal.

vet inte hur många av de boxar som man skall ha kort i som fungerar utan kort, ingen av mina två boxar gör det i alla fall.

vad har du tittat på för boxrar?
det finns ju några för 300-500 kr som man bara kan se de fria kanalerna med, och de som man behöver kort till kostar mer.

JAG skulle idag gärna vilja ha en som kan spela in en eller två kanaler på hårddisk och visa en annan på tv'n

Minns inte vad de hette men vi tittade på några för runt 8-900 kr på netonnet som skulle fungera ihop med boxer om man ville ha fler kanaler. Jag fattade det som att man kunde köra dem utan kort omman bara ville ha 1,2 och 4.

Blir galen för jag fattar inte hur detta fungerar.

Ponera att jag köper denna då men att det måste sitta ett kort i för att det ska fungera att ta hem 1,2 och 4. Hur mycket kostar då ett sådant kort och måste ,man ha som ett abonnemang hos Boxer då även fast man bara vill ha grundkanalerna?

Ska du bara ha grundutbudet så finns det boxar för 500 kr.
Ska du ha flera kanaler via markbunden (Boxer) så måste du ha en boxer som klarar av deras avkodning samt så klart så man kan stoppa in kortet. De boxarna är dyra så ofta brukar man teckna 1-2 år och få boxern gratis.

Men har ni flera TV-apparater och det händer att ni ser på olika program samtidigt (eller se ett program och spela in den andra) så måste ni har flera boxar eller boxar som klarar av mer än en signal.

Samma sak är det för satellit.

Är man bara intresserad av grundkanalerna så finns det en box som gör om digitala signalerna till analoga så du kan ha 4-5 kanaler och behöver då inte flera boxar det dessa boxar verkar bara klarar av att spara 4-5 olika digital kanaler och omvandla dom till analoga.

Fast vi skulle vilja ha en box som man kan stoppa kort i om vi efter 6 månader får för oss att vi vill ha fler kanaler så vi slipper köpa ny box då.

Det går men se till att det är en box för boxer.
De brukar inte vara så billiga att köpa dom så men det finns

Hmm! Hittade på netonnet boxar för 800 kr ungefär som det stod var godkända för boxer. SEdan stod det även på boxers sida att de var godkända.

Men måste jag köpa kort hos boxer på en gång då? Även kan de boxarna ta in markkanalerna i alla fall?

nää boxarna ska kunna ta emot det fria kanalerna utan något kort från boxer. Det är ju det man har TV-avgiften till.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar