Inga pengar, ingen häst.

Sv: Inga pengar, ingen häst.

Jag vill verkligen att detta ska lösa sej, har en plan på gång här nu som ska funka.

Man lär sej så länge man lever och man lär sej av sina misstag.

det enda positiva är att jag har lärt mej att jag aldrig kommer göra samma misstag en gång till, det kan jag lova.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Hoppas att du kan få tillbaka din häst och att blir av med sin om hon har djurförbud. Stackars djur som är i klorna på sånna människor. De djuren måste vi alla ställa upp för.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Vet du med säkerhet att hästen lever ännu? Så det inte är frågan om någon av dessa som slaktar andras hästar som de har på foder eller fått ta över...
Hon verkar så obrydd om allt, och har dessutom djurförbud.

Var i sverige finns du? Kanske finns det ngn Bukefalist som kan hjälpa dig att hysa in hästen tills du hittat en hållbar lösning?
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Hästen lever och ser ut att må bra, jag har pålitliga spioner i trakterna som har varit och smygtittat ^^
(man ser hagarna från vägen)
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Se till att spionerna håller koll på hästen. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om den helt plötsligt är flyttad :(
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Men vilken sits du hamnat i! Man vill ju så gärna tro gott om folk, men jag har slutat. Det är såna som hon som gör att man misstänker allt och alla. Som någon nämnde ovan, numer ska man nog även ringa länsstyrelsen och kontrollera de namn som är intresserade av ens häst vid försäljning. Men så i vissa fall räcker det med en ny sambo och flytt till till annan kommun så kan de glatt ta på sig djur igen. Äckligt!

Men hur som helst, nu borde ju ditt samtal även gälla som en anmälan till dem om att hon åter håller djur. Eller? Tänker att då borde ju de också vara på gång dit ut för att kolla upp det. Inte för att det hjälper dig på något vis men ändå skönt att det uppmärksammats.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

jodå, det ska bli anmälan, men jag vill ha min häst därifrån innan jag gör någon anmälan så det inte på något vis finns risk för att min häst far illa.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Bra att du har koll!
Men kan du inte bara åka dit och säga att du gärna vill hämta hem hästen? Ta med transport och allt. Finns det ngn lösning på var hästen kan stå tills du har en hållbar lösning?
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

har du egen gård? isf skulle jag hellre ta hem häste o låta den gå ute dygnet runt i väntan på avlivning, det tar inte så många dagar, och hellre att den gjorde det än att den bor hos någon med djurförbud.

Annars har du säkert någon vän som kan ställa upp och ha henne ett par dagar, finns säkert också någon här på buke som kan ställa upp.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Tycker jassicas ide var bra.

Var i sverige bor du? Kanske finns det möjligen en bukefalist som kan hjälpa dig att inhysa hästen en kortare tid så du får den iväg från denna människa!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

hästen är väldigt svår i hanteringen, jobbig med lastning och transport, att ha henne ute dygnet runt är inte att tänka på då hon är väldigt frusen och inte kan vara själv i någon hage.
hon är dessutom väldigt nervös vid flytt så känner att hon lika gärna kan stå kvar där borta, jag har ju koll på henne.
det blir inte många dagar hon får stå kvar där iaf.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Hur skulle din häst kunna fara illa av att du anmäler? Människan har djurförbud och ska inte ha djur. Anmäl nu och förklara att hon har din häst, tillsammans kan ni då diskutera hur du smidigast får din häst därifrån.

Sedan ang. det där med att man kan flytta för att komma undan djurförbud. Det stämmer inte. Sedan något år tillbaka finns ett nationellt register över de med djurförbud och djurförbudet gäller därmed i hela landet.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Sedan ang. det där med att man kan flytta för att komma undan djurförbud. Det stämmer inte. Sedan något år tillbaka finns ett nationellt register över de med djurförbud och djurförbudet gäller därmed i hela landet.

Det hade jag inte aning om, vad skönt att höra!! :bow::bow:

Jag tycker ditt förslag till TS är bra, prata med dem om att din häst står där samtidigt som du anmäler så borde det ju gå att lösa saken.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

jag är bara lite orolig att hon på ngt vis skulle få reda på att jag har anmält, jag vill ha bort min häst därifrån innan jag anmäler, inte många dagar hästen blir kvar där.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

jag är bara lite orolig att hon på ngt vis skulle få reda på att jag har anmält, jag vill ha bort min häst därifrån innan jag anmäler, inte många dagar hästen blir kvar där.

Det kan jag förstå och också tycka är rätt. Som sagt, man vet faktiskt inte vad folk hittar på :(
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Jag tror du oroar dig för mycket. Länsstyrelsen kommer knappast att ringa till henne och säga: Hej, vi har fått in en anmälan om att du har djur trots djurförbud, vi kommer och kontrollerar det om ett par dagar. Vi hoppas att du inte gör dig av med djuren innan vi kommer förbi...

De gånger jag vet om att länsstyrelsen har fått tips om personer med djurförbud har de varit mycket snabba och diskreta då de vill ha bort djuren från personen direkt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 556
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 304
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 157
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 576
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp