Inga pengar, ingen häst.

Sv: Inga pengar, ingen häst.

Jo jag vet, jag känner mej bara så hjälplös för jag vet inte riktigt vad jag ska göra i denhär situationen som jag sitter i nu...
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Du får väl ge henne ett val, betala nu eller släppa ifrån sig hästen.
Säg åt henne att det är de enda två alternativen. Måste du ens nämna att du ska ta bort den?

Sedan om hon krånglar ja då får du ju ha en plan B klar (KFM) men prata först med henne, och ge henne inte det alternativet förrän om hon sätter sig på tvären.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Fundera igenom alternativen och berätta för köparen vad du kommer fram till. Jag hade meddelat att jag överväger att återta hästen för att avliva den, det kanske sätter igång betalningsviljan.

MEN det förändrar inte fakta. Köparen har - i mitt tycke - inte tillräcklig ekonomi för att hålla häst.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

kl

Jag skulle avvakta, med allt.

Har hästen det bra och trivs skulle jag vänta och se om pengarna dyker upp.
Hennes man kanske HAR problem med lönen denna månaden och hon kanske själv tycker att det är en hemskt pinsam och jobbig sits.

JAg skulle skriva/säga till henne att den sista feb skall häst vara betald. Annars kopplar du in Kronofogd
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Jag förstår hur du tänker med att kvinnan kanske inte har råd att ge hästen en god omsorg, väldigt fult gjort av henne att först lova betalning och sedan bara låta bli. Det är ingen person att lita på!

Det kan ju kanske vara så att hon faktiskt har pengar, men tänker att hon genom att strula till det, kan få hästen utan att betala. (Om hon vet hur angelägen du är över att bli av med hästen).

Oavsett så tycker jag att det är riktigt dåligt gjort av henne, människor som hon har inget samvete i kroppen!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Nu har min situation helt ändrats.

fick ett anonymt samtal förut och den som ringde berättade att kvinnan i fråga har djurförbud!
så ska ringa imorn till länsstyrelsen och dubbelkolla detta.

Fick även tag på kvinnan förut, jag sa att vi övervägde att ta tillbaka hästen för avlivning.
hennes reaktion va "synd att avliva henne nu när hon trivs så bra, men hör av dej innan så jag kan leta efter annat sällskap åt min andra häst"

Var inte riktigt den reaktionen jag trodde att jag skulle få, är samtidigt förvånad att hon inte reagerade mer eftersom hon hela tiden har sagt hur underbar hästen är och hur mycket hon tycker om henne.

Synd bara om jag tar min häst därifrån att hon ska gå och lura någon annan människa.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Stackare vilken sits du har hamnat i :(

Om det stämmer att hon har djurförbud så ska hon inte ha någon häst alls och behöver ju inte leta sällskap till den andra... visar det sig stämma så anmäl till rätt instans att hon har djur trots förbudet.

Lycka till med allt, jag avundas dig verkligen inte!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

är du säker på att hon vill veta för att hitta annat sällskap till andra hästen eller ska hon "försvinna"....

hoppas allt löser sig för dig och framförallt för hästen!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Oj, vilken soppa. Ja, då kan du ju sluta vänta på pengar och lägga upp en plan för vad du ska göra med hästen.

Så himla dålig stil. Det finns verkligen pinfullt med oseriösa köpare därute.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Oj, vilken soppa. Ja, då kan du ju sluta vänta på pengar och lägga upp en plan för vad du ska göra med hästen.

Så himla dålig stil. Det finns verkligen pinfullt med oseriösa köpare därute.

"Det Lovisa skrev"


TS beklagar hela soppan! Hoppas du får väck hästen därifrån snarast möjligt.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Har nu pratat med länsstyrelsen, mycket riktigt stämmer uppgifterna om att kvinnan i fråga har totalt djurförbud.

F*n vad är det för människor som finns eller`?
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Men fy! :mad:
Hoppas det löser sig snarast, för både din och hästens skull.
Risken finns att hon faktiskt hoppas på att du ska ge henne hästen och att hon sedan flyttar till en annan komun (så vitt jag vet går det att göra så, jag vet en som fick "reducera" antalet djur, hon tog med sig alla och flyttade...)
Nu finns det ju fler som hon, men jag hoppas innerligt att det inte är denna människa du har att göra med...
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Fick dom reda på att hon har en annan häst? Borde ju anmälas, hon har ju fått djurförbud av nån mindre trevlig anledning.

Och fy vad tråkigt för dig, vilken otur!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Har nu pratat med länsstyrelsen, mycket riktigt stämmer uppgifterna om att kvinnan i fråga har totalt djurförbud.

F*n vad är det för människor som finns eller`?

Hoppsan.

Ja de e ju några stycken numera som har det.
Kan ju vara tänkvärt att börja kolla sånt med Länsstyrelsen numer om man säljer häst/djur billigt alt ska låna ut på foder...

Just det här problemet är ju "ganska nytt" men samtidigt skönt att länsstyrelsen ändå numera verkar ta i när de märker att folk inte kan hålla djur.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

ja jag kan ju lova att den som ska köpa häst av mej i framtiden inte får det lätt.
aldrig mer att jag tänker hamna i denhär situationen...

men problemet kvarstår tyvärr...

när jag pratade med henne så hördes det väldigt tydligt iaf att hon inte hade några planer på att betala hästen iaf.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

kan du inte kontakta polis eller myndighet som har med djurförbud att göra och säga att hon inte betalar enl. ök, å att du vill avliva din häst + att hon då har djurförbud?

inte avis på din sits men :bow: till dig som inte bara skiter i hästen!
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Det här är en jättebra tråd för de som funderar på om de ska ge uppskov med betalningen av hästen, alt. lämna ut hästen på avbetalning. Rör det sig om en låg summa, kanske det är bättre att inte sälja hästen alls, om inga bra likvida köpare dyker upp.
 
Sv: Inga pengar, ingen häst.

Usch o fy för din situation... Hoppas hon tar hand om din häst de dagar den står kvar. Hoppas du kan lösa det här snabbt på ett bra sätt. :(
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 556
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 308
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 159
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 576
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp