Information om dessa arabhingstar sökes??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gelehallon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 486
G

gelehallon

Jag vill veta mer om Hamra Aligance samt hans stam. Avkommor, resultat osv. Någon som vet?

Är även nyfiken på hans far Ali Valentino samt hingsten Zahi Ibn Maymoon och Maymoon.

Tacksam för all information.

Sv: Information om dessa arabhingstar sökes??

Hej!
Ska försöka hjälpa dej lite med dessa araber! Hamra Aligance är född 1998 uppfödare Gaby Weixelbaum Tyskland. Aligance mamma heter Sonbohlas Music.Det står inte att han är importerad hit så jag tror inte att han finns i Sverige? Eller? Däremot har han en avkomma som heter R.A. Diibaaj f -02 u. Faratsha uppfödare Torunn och Tom Rolfson Norge Importerad till Rörwalls Arabstuteri -03. Jag har bara så jag kan se registreringar tom 2006 så möjligen kan Hamra Aligance ha flera avkommor som inte är med i stamboken. Eller givetvis som är registrerade i Tyskland och inte har någon bindning till Sverige. Dock finns det inte fler registrerade här i dagsläget.
Ali Valentino född -89 e. Ruminaja Ali u. Moniet (Ruminaja Ali är även farfar till den nu i Sverige kände Gazal Al Shaqab) uppfödare Robert och Carol Frist USA.
R.A. Diibaaj har en registread avkomma i Sverige, Ra Raid född-05 hingst fux u. RA Rebecca Rörwalls Arabstuteri. De andra killarna är skimmlar . Några utställningsresultat el dylikt har jag tyvärr inte. Vill du veta mer om mödernet tex så får du höra av dej!
Nu när jag letar vidare på nästa hingst ser jag att dom är sammanflätade via Faratsha.
Maymoon var född -75 skimmel u. Maymoonah e. Kaysoon. Uppfödare E. Filsinger Tyskland.Det är den personen som fött upp även Zahi Ibn Maymoon -84 skimmel u. Zeenah.
Zahi..... är den enda avkomman i Sverige till Maymoon. De andra är Faratsha född-88 skimmel u. Faranah uppfödare Bodil och Kolbjörn Puntervoll- Pedersen Norge. Hon har en bror Sidon född-96 skimmel u. Samaria. Som sagt, de här hingstarna har förmodligen fler avkommor i deras hemland.
Kollar även på Faratsha.....men hon har inte fler avkommor här i Sverige. Du får nog höra av dej till Tyskland och Norge för att få reda på mer. Eller varför inte Rörwalls arabstuteri. Dom kanske kan berätta.
Du kanske har Diibaaj eller Ra Raid? Vore kul att se bild! Lite annorlunda stam här i Sverige:)
Mvh Lena

Hej! Nu har inte jag så mycket information om Hamra Aligance men om du googlar på namnet dyker det upp en hel del intressant.

Vet att han har vunnit All Nations cup och Europeen Championship, Dannmark samt Asil Cup. Han blev även reserv junior champion colt på egyptien event mm.

Har själv två avkommor efter RA. Diibaaj, ett fux sto född, 2006 samt en skimmel hingst född 2007.

Ska se om jag hittar några kort på mina två avkommor och Diibaaj

Hej!

Zahi Ibn Maymoon och Hamra Aligance har inte stått i Sverige, utan bara i Norge. Zahi såldes till Norge som unghingst och Aligance var leasad till Norge.

R.A. Diibaj ägs av Rörwalls Arabstuteri, Pekka Pakkonen och Gull-Britt Söderberg, i Brastad. Det finns bilder från avelsvärderigen på honom här: http://www.fotografmattsson.com/greva05.html

Det finns foto på ett föl efter R.A. Diibaj och R.A. Kharachi här: http://www.fotografmattsson.com/riks07/klass9.htm

Anette

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 153
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 082
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 014
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 225
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka