Inför tävling.....

T

tant agda

vad brukar ni tänka på inför tävling? nåt som e extra viktigt?

nåt man inte får glömma å fixa?
nåt ni tycker att man absolut måste ha med sej?

vad brukar ni glömma å göra/ta med?

skriv ner allt ni kommer på :bump:

Sv: Inför tävling.....

:mad: massor me visningar ju....

kom igen nu å skriv!
e ju nyfiken ju!

Jag brukar ha min välanvända packlista att gå efter när jag packar inför tävling. De första gångerna jag var iväg kom jag alltid på något jag glömt, som jag fick kompletera på min "lilla" lista.
Något som jag oftast glömmer fortfarande är plasthandskar att ha på mig när jag använder kyllera, jag svär alltid lika mycket varje gång jag inser att jag glömmt dom...
Mina hästar brukar få gå ganska normalt veckan innan tävling (inga galoppjobb eller andra jättetuffa pass). Oftast är vi på tävlingsplatsen redan dagen innan (beroende på båtarnas avgångstider) så jag brukar hinna rida dagen innan på plats. Den ena pållen behöver ut i skogen och se sig om lite medans den andra behöver ett lättare dressyrpass.

haha plasthandskar glömmer jag åxå jämt!

Jag brukar glömma allt möjligt konstigt som man inte tänker på förutom när man behöver det :D

Ett år i Gärds hade jag tagit med mig 2 st höger fram terrängskydd, jag har nämligen 2 uppsättningar terrängskydd och dom ligger alla tillsammans, jag bara förutsatte att det var ett höger och ett vänsterskydd men det var 2 höger skydd :o , fick rida med hoppskydden istället, kändes inte jättebra faktiskt med tanke på att det var en ** tävling :crazy:

På första dressyrtävlingen glömde jag sätta dit pannbandet när jag hade putsat det. Som tur var det snäll personal och letade upp ett gammalt som jag fick låna :D Cred åt Hallstahammar :bow: Annars brukar jag glömma handskar...

Jag kom på en sak till jag brukar sakna! Jag har alltid med mig en hink för lite, det spelar ingen roll hur många jag har med, det är alltid en för lite :crazy:

haha.....får väl ta me en extra åt dej till Udden då ;)

ja det får du nog göra. Jag brukar alltid räkna 1 till maten, 1 till vatten, 1 att blanda betfor i och en att ha vatten i när jag ska svampa av men alla hinkar är alltid fulla/upptagna när jag ska ha dom :crazy:
När åker du ner? Vi kommer på fredag kväll.

ja åker ner på torsdag morgon, men vi ska bo hos några släktingar så jag kommer inte å ha uppstallning på udden

Nelle skrev:
ja det får du nog göra. Jag brukar alltid räkna 1 till maten, 1 till vatten, 1 att blanda betfor i och en att ha vatten i när jag ska svampa av men alla hinkar är alltid fulla/upptagna när jag ska ha dom :crazy:
När åker du ner? Vi kommer på fredag kväll.

Jag vet vilken hink du alltid glömmer då, den du bär vatten i för att fylla på vattnet i boxen, för man tänker att man kan ha samma hink att svampa av i som att bära vatten i, men det är alltid äckligt vatten och gojs kvar i svamphinken och av någon anledning så är det alltid flera kilometer från uppstallningen till vattenkranen :p

som ex. fälttävlansgroom så måste jag säga att jag alltid tänkte ett steg före, dvs jag packade alltid för mycket, jobbigt att packa i och ur, men ack så skönt att ha det man behöver :idea:

Tänk på att alltid ha en kniv med er, om det skulle hända någon olycka, och ni behöver snabbt skära loss hästen. ;)

vad brukar ni tänka på inför tävling? nåt som e extra viktigt?

brukar se till att hovarna ser bra ut så han inte tappar en sko på tävlingsplatsen :idea: och kolla så all utrustning ser okej ut INNAN man åker hemifrån

nåt man inte får glömma å fixa? det är ju bra att anmäla sig :angel:

nåt ni tycker att man absolut måste ha med sej?

hästen, alla papper, sadlarna :D och allt smått... brodd, kylgele, putsgrejer, extra sadelgjord och tyglar och sånt...

...och lugnande... till mig!!! :angel:

vad brukar ni glömma å göra/ta med?

har hänt att jag har glömt papprena, men som tur är brukar dom bara be om vaccinationsintyget så :crazy:

Jag glömde mitt medical card i bilen när jag skulle starta så jag fick panik och hade 15 sek på mig att starta sen när jag fått mig det efter att min kompis sprang till bilen och hämtade det! :eek: Men det löste sig, dock inte med något bra resultat eftersom jag va otroligt ofukuserad :smirk: Men glöm inte att sätta på dig det innan start!!

föresten så har jag efter det satt upp checklistan på insidan av sadelkammardörren, det känns tryggt både när man packar innan man åker och innan man startar!! ;)

jag tävlar inte, har bara groomat.
sax och balsnöre brukar va bra att ha, alltid går de att använda till nåt. cigarett-filter att stoppa i broddhålen. sprayflaska med vatten.
extra grimma, tyglar (och ev träns), stigläder och sadelgjord brukar jag också alltid ha med. putskit till sadel och träns.

skoputskit, stövelpådragare osv till ryttaren. ibland e de glömska :D

åker ingenstans utan att kontrollera sisodär en miljon gånger att jag har tejp med mig.
har dille på att tejpa skydden.
blir helt blockerad om jag glömmer det.
rätt sjukt egentligen, eftersom mina skydd sitter bra.
och antagligen sitter kvar även utan tejp.
dessutom vet jag inte hur fruktansvärt det skulle vara om ett skydd gled lite heller.
tejp är min grej, hur som helst.

sadelgjord är annars nåt jag är rätt bra på att glömma.
det har hänt både en och två gånger.

slark skrev:
sadelgjord är annars nåt jag är rätt bra på att glömma.
det har hänt både en och två gånger.

Gissa vem som åkte till Kinda utan sadelgjord :angel: Som tur var så fick jag låna en från ridskolan där :bow:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 090
Senast: ildiko
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: Raderad medlem 149524
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 806
Senast: LadySara
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 277
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod