Mollsantrollsan
Trådstartare
Nu är det ju jag som är ”barnet” i familjen då jag bor hemma och går i skolan Pudel känns inte aktuellt tyvärr men de kooiker jag träffat är trevliga. Att kontakta brukshundklubben var ett bra tips så det kommer vi göra!Jag skulle nog luta mot en pudel - att ha barn och inte skaffa en hund som kan träna lite agility skulle kännas bortkastat. (att vara tant och inte träna agility är också rätt bortkastat )
Rätt kooiker är också en rolig hund - men det är en liten ras som fort blivit populär, så den spretar. Jag har träffat flera rädda. Rädd hund är jobbigt
Jag skulle också kontakta lokala brukshundsklubben redan nu och snacka lite skit. Har de allmän träning någon kväll kan det vara värt att glida förbi och träffa folk. Kanske finns någon av de raser du är intresserad av bland medlemmarna? Kolla hemsidan - vad erbjuder de för kurser? Har de något för juniorer? Finns det något privat hundträningsföretag - typ en hundhall i närheten - vad erbjuder de? Att ha hund kan vara socialt för hela familjen.
En hund måste också skötas - ta ett par minuter om dagen och känn igenom, borsta tänder etc