• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

Jag skulle vilja veta lite om vad Indus lämnat efter sig i aveln. Hopp-/gångartshästar? Några tävlingskändisar? Jag vet att han gett några gk hingstar, vad har dessa för bruksprovsresultat?

//Kristin

Han lämnade de godkända hingstarna Ismir 597, Othello 641, Spartacus 658 (exp. USA), Tristan 702 och Trofé 703. I svår klass finns bl.a Conseil och Ilon i dressyr och Diplomat och Titus i hoppning.

Indus blev väl tyvärr inte riktigt den förvärvare som man hade hoppats :( För en tjugo år sedan var han min favorit, men efter att ha sett vilka avkommor han fick var jag tyvärr tvungen att omvärdera honom.

Indus hade själv mycket goda gångarter, särskilt traven. Jag såg honom visas för hand en gång och hans ökade trav fick mig att rysa av välbehag! Så man trodde/hoppades att han skulle bli en gångartförvärvare. Han hade själv 9 placeringar i medelsvår dressyr. Men 1993 hade han bara lyckats få en avkomma i svår hoppning och två i svår dressyr.

Ismir 597 är pappa till Susanne Gielens internationella dressyrhäst Chasmir.

Så sammanfattningsvis levde Indus tyvärr inte upp till förväntningarna.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MissFideli
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30