Inbördes pladdertråd

Sv: Inbördes pladdertråd

Hans armar är ruggiga. Jag och Ylva - som är armgalen - åt frukost med honom och ett gäng mexare en gång och Ylva satt och klämde på hans arm hela frukosten. Stackars Pincan fick inte mycket frijoles i sig den morgonen!:rofl::rofl:

haha tack för tipsen.. :p Eller ska man kanske testa C. Pieuxs sätt- vindruvor... Det är iof väldigt gott! :p

För övrigt, hästen startar inte. :( Haha fast ska kanske se det positivt som någon sa till mig idag- "du slipper banta för att få cantra till start..." :devil::rofl:

Det regnar Camilla, din dans verkar funka :P Inte mkt men dock regn... ;) Kallt är det också *brr* Hemsk hemskt ledsen att jag inte kan hjälpa dig på lördag, detta var tyvärr planerat sen ganska länge! :(
Jag kommer hem torsdag eller fredag om dina kameler ska röra på sig nått innan lördag. :)

Det löser sig förhoppningsvis med hjälp. Dom j-a danskarna la fuxarnas lopp direkt efter varandra trots att jag förklarade att det inte vore så bra. Så det blir himla struligt men Rein har lovat att hjälpa till.

Du kan väl höra av dig så kanske vi kan ta en liten promenadtur när du är hemma. Det beror lite på väder och vind naturligtvis.:angel:

I'm home! Ska kanske träffa en kompis imorgon men annars fri. Dock inte så trevligt väder denna gg heller ju! :crazy: det var sol när jag åkte från köpenhamn!! :mad:

Hmm kompis anländer redan 11-12, blir kanske lite tajt att hinna innan camilla?? (såg du var online, annars hör jag av mig imorgon)

Hur var Ullared?? Några fynd??

Allt gick bra i lördags, bland annat tack vare Ma Lus! Tack MaLus!:bow:

Skutt kunde inte galoppera alls i det långa gräset och var näst sist och Sune var duktig och kom femma efter att han skött sig exemplariskt i startboxarna. Var med honom hos Staffan Lidbeck i dag och nu ska vi behandla honom med något nytt - IRAP. Sune ska blir rappare :cool:

ullared var smockat med folk, men fynd blev det och jag blev en ännu fattigare student... :crazy: Köpstopp fram till jul typ... :p

Synd med skutt men kul med sune! :laugh: Hoppas han blir ännu rappare nu då, inget allvarligt hoppas jag?

Usch, nu ska jag sova efter en massa pluggande vilket kommer prägla hela veckan *urk för tentor* Blir skönt att åka till chantilly när allt är över!! :love: Ska bara överleva först...:crazy:

Måste vara värdelöst att tentaläsa när man bor i korridor. Har man ett riktigt hem får man i alla fall städat!:angel:

Sunes knäskada är gammal, han fick den redan som tvååring så han är van. Men istället för den vanliga rundsmörjningen ville Staffan testa IRAP, "This protein inhibits the activities of interleukin 1, alpha (IL1A) and interleukin 1, beta (IL1B), and modulates a variety of interleukin 1 related immune and inflammatory responses" och som jag vet nu, efter det första kapitlet i kemiboken, är något som sätter sig på cellens receptorer och hindrar skadliga, äckliga grejer att komma in i den. Det blir längre vila men, förhoppningsvis lite riktig läkning av själva benet och inte bara rundsmörjning. Ska bli spännande att se om det har någon effekt på en sådan gammal man!

Sunes knäskada är gammal, han fick den redan som tvååring så han är van. Men istället för den vanliga rundsmörjningen ville Staffan testa IRAP. Ska bli spännande att se om det har någon effekt på en sådan gammal man!

En farbror väntar spänd på resultatet.

Dansgolvet hägrar :banana:

Det är helt klart positivt att bo HEMmA när man skall tentaläsa,då kan hela hemmet förvandlas till en kliniskt ren fristad,för det GÅR ju bara inte att läsa en enda rad eller utföra annan form av instudering,OM INTE allt precis allt annat är klart.:eek::eek::eek:FATTARni hur LYCKLIG JAG ÄR,som INTE behöver tenta:cool:

:cool:är lite fundersam över VAD sanslösingens knäskada består av,är det skelett,ligament,tumör,ledvätskan.:eek::eek::eek:Har ngn begåvad veterinär ultraljudat bakknä på sanslösingen:confused:

Det är helt klart positivt att bo HEMmA när man skall tentaläsa,då kan hela hemmet förvandlas till en kliniskt ren fristad,för det GÅR ju bara inte att läsa en enda rad eller utföra annan form av instudering,OM INTE allt precis allt annat är klart.:eek::eek::eek:FATTARni hur LYCKLIG JAG ÄR,som INTE behöver tenta:cool:

Haha men korridorsrum behöver också städas, fast det tar ju inte lika lång tid iaf.. :p Men städa är nästan lika tråkigt som att läsa så vidare rent blir här inte! :angel: Fast har faktiskt städat imorse, om det är såvidare smart att göra samma dag som man har tenta återstår väl att se i eftermiddag! :crazy:

Däremot blir det mer sprungit och simmat, haha betydligt trevligare att åka till simhallen än att åka hem och läsa ju.. :p Grattis till andraplatsen igår föresten i det underbara vädret! *mina skor fortfarande blöta*

Hur begåvad veterinären är kan jag tyvärr inte uttala mig om, men han har i alla fall röntgat Sunes bakknän och dom såg ut ungefär som vanligt - lite svarta moln. Han har även känt och klämt och tyckte inte att det fanns anledning att behandla dom nu. Jag brukar annars tvinga honom att spruta lite...

Sunes framknä är en lång historia. Han fick sin första chip redan som tvååring när han kvalade och nästa fick han som femåring. Har hållit honom på benen med mycket pyssel och för det mesta fungerar det ju bra. Det är alltså ledinflammationer han får, men ledvätskan såg ganska fin ut den här gången. Bra konsistens men lite mörkare än den borde vara.

Han var ganska linkis i måndags men efter första IRAP-behandlingen i onsdags var han ganska ohalt i lördags. Så ett par gånger till och vila över vintern så är det bara att köra till våren. Han är jättelätt att sätta igång så det ska säkert gå bra.

Hade helst velat hitta en annan karriär åt honom men det verkar vara svårt att hitta suicida dressyrryttare och hoppning är nog inte hans grej.:angel:

Haha men korridorsrum behöver också städas, fast det tar ju inte lika lång tid iaf.. :p Men städa är nästan lika tråkigt som att läsa så vidare rent blir här inte! :angel: Fast har faktiskt städat imorse, om det är såvidare smart att göra samma dag som man har tenta återstår väl att se i eftermiddag! :crazy:

Lycka till! Är säker på att det är bra att städa samma dag som man tentar. Det borde ju rensa hjärnan från en massa ovidkommande skröfs!:idea:

Det fejades också här på Dallas i helgen. Det dammvippades, det det dammsögs, det tvättades golv, det tvättades kläder och efter att ha ställt trädgårdsmöblarna i förvar, tvättades även jag själv. Se'n kvällsmat, en utsökt, kulinarisk upplevelse får jag säga, og en kop kaffe med en liten hutt och en bok. Ingen tenta här inte :bow: , bara skönlitteratur av det mindre krävande slaget.

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 687
Senast: svea
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 627
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 127
Senast: Tranan
·
  • Låst
Tjatter Kalle förklarar med allvarlig stämma "Nu är det strid mellan den Vita och den Röda Rosen och tusen sinom tusen själar skola gå in i...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
18 119
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2