Inackordering sto med föl, problem

Sv: Inackordering sto med föl, problem

Betalning tycker jag beror på vad som ingår.
En större box är ofta dyrare. Ingår spån + foder är det klart att man får betala mer när man har fler hästar i en box.

Ang hantering har vi inte lagt på fler pass på fölboxarna. Dock är det ägarens ansvar att se till att fölis är ledbar för alla. Är den inte det är det ägarens
ansvar att vara med vid in/utsläpp och hantera sin ligist. Jag vill inte riskera sjukskrivning pga en stegrande unghingst som tycker han är allanballan.

När jag haft föl i kollektivstall så har jag lärt fölet vett och etikett från början så att de går att ledas ihop med stoet av 'vem som helst'.
Har även sett till att de stått i hage nära stallet så man inte behöver gå långt med dem. Det har gått väldigt bra med alla tre :)

En större box är ofta dyrare. Ingår spån + foder är det klart att man får betala mer när man har fler hästar i en box.
QUOTE]

Det tyckte inte min förra stallägare där jag var inackorderad. Sto + föl räknades som en häst så länge de stod i samma box. Fodermängden reglerades allteftersom behovet ändrades.

Vad gäller kostnaden "röstar" jag alltså för att man betalar per box.
Vad gäller arbetspassen: där röstar jag nog för två hästar = två pass. Jag tänker då så att mitt föl född i början av maj springer inte snällt med mamma eller leds med mamma, utan leds separat. Alltså två hästar som ska ledas (fast jag gör det i och för sig för pedagogikens skull också och inte bara för att fölis hellre blir ledd själv).

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 575
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka