Sv: Inackorderad islandshäst.. Råd..
TS jag hade talat om för ägaren att din häst får stå själv tills den slutar att vara farlig för andra människor. När hon uppfostrat hästen är den välkommen att stå i samma hage som övriga. Jag skulle dessutom låta ägaren sköta alla in och utsläpp av hästen tills den slutar vara farlig. Jag är inte beredd att riskera livet och min hälsa på någon annans ouppfostrade häst.
Det här tycker jag låter som en livsfarlig idé. Hästen går ju redan över folk så att ställa sig emellan är ju att be om att bli nertrampad. Jag hoppas veklrigen att TS inte gör såhär.Vi har också haft en häst som gav sig på andra är man hämtade i hagen. Han högg, sparkade och stod på bakbenen, kom springandes i full galopp efter en om det var så att man kommit en bit. En del gick med spö i hagen när dom hämtade sin häst för att helt enkelt värja sig. Jag ställde mig i mellan och kunde på så sätt tala om för hästen i fråga att jag inte tänkte låta honom komma åt min häst, han gjorde intrång på mitt utrymme. Det räckte för att han, efter några veckor, slutade helt med sitt beteende när jag hämtade min häst. De andra fick dock fortfarande värja sig med spön.
TS jag hade talat om för ägaren att din häst får stå själv tills den slutar att vara farlig för andra människor. När hon uppfostrat hästen är den välkommen att stå i samma hage som övriga. Jag skulle dessutom låta ägaren sköta alla in och utsläpp av hästen tills den slutar vara farlig. Jag är inte beredd att riskera livet och min hälsa på någon annans ouppfostrade häst.