Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med.Om man ser på små spädbarn som sover så slår de ut armar och ben häftigt ibland och kan då vakna med ett skrämt skrik. Lindar man barnen med en filt så kan de inte slå ut armarna och sover då tryggare, lite som i livmodern. Funkar när de är riktigt små.
Ja, det va den hårda modellen som jag tänkte på.Jag tolkade TS fråga som att den handlade just om lindning av det hårdare slaget. Jag kan givetvis ha tolkat fel.
Fast det är skillnad på linda och linda. Lindar man för att få raka ben så lindar man ganska hårt medan lindar man för trygghet så sveper man en filt runt barnet utan att för den delen linda fast dem. "Svepta" barn sover många gånger bättre när de är spädbarn. I mitt lilla experiment så funkade det på 4 av 4 barn
Precis så.Om man ser på små spädbarn som sover så slår de ut armar och ben häftigt ibland och kan då vakna med ett skrämt skrik. Lindar man barnen med en filt så kan de inte slå ut armarna och sover då tryggare, lite som i livmodern. Funkar när de är riktigt små.