In på framhoppning

E

Emmie89

Jag undrar hur många startnummer generellt innan din start som man brukar få komma in på framhoppning?

Vad man kan räkna med osv.

Sv: In på framhoppning

Kan variera lite beroende på hur stort det är men häromkring är 6 ganska normalt. Sällan det är färre men ibland kan dom ta inte några fler.

Som tidigare skrivit beror det mycket på hur framhoppnigsmöjligheterna ser ut på just den klubben du ska till. En liten framhoppning kan oftast inte ta in fler än 5-6 utan att det blir kaos medan en större oftast tar in 6-8 ekipage. De tävlingar jag varit på har varit allt mellan 5 och 10! När vi var 10 st i ett 20x40 ridhus...då var det trångt och man får verkligen lära sig att samsas och ha koll på sin häst:D

På dom få som jag har varit på har det varit 10starter innan men då har dom alltid 2hästar inne på banan samtidigt och en som skall hålla sig redo utanför för att komma in.

Kram

På klubbens senaste lokala tävlingar har det varit en inne på banan som hoppat, en inne på banan som väntat, en på väg till grinden, ca 5 framhoppning beroende på - det bestämmer grindvakten, 5-10 framridning. Så ryttarna har rätt god tid på sig att rida fram.

Tävlingsbanan är utomhus och framridning/framhoppning i ridhus 22x80m så det finns gott om plats:D

På EQL-horseshow var det kaos i somras. Då regnade alla banor sönder och resultatet blev att de blev gemensam framhoppning för två olika klasser (1.20 och 1.35 tror jag). Alla fick rida i samma varv på världens minsta framhoppning och vi var 6 st från varje klass inne, alltså 12 st. Det var unghästchampionat och när två hästar höll på att slänga av sina ryttare blev de ändringar på de....hahaha... Roligaste framhoppningen jag har varit på....

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
32 410
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka