Importhästar

Q

QQH

Vet att många köper hästar från USA och Tyskland. Hur bra häst behöver man köpa för att det ska vara någon idé att fundera på en egen import?

Jag är bara nyfiken, jag har knappast råd med den prisnivån som man måste upp i? Flera hundra tusen, eller?

Vore bara kul att drömma lite.

Sv: Importhästar

skulle jag köpa en paint eller quarter skulle jag nog köpa från USA i vilket fall, dom är så dyra här att det nog hade lönat sig för mig i vilket fall.

har ridit två paintar med toppstam i USA, den ena hade tappat livsgnistan lite men fick tillbaka den så fort han kom till folk som brydde sig om honom, han var världens snällaste men var väl ingen stjärna.

den andra var väldigt grön, hade kunnat gå riktigt långt men inte till eliten i usa enligt cowboysarna på ranchen (tävlar på nationell nivå där), men rids engelskt eftersom hon är köpt av en tjej som tycker bäst om dressyr.

bägge kostade under den första kostade $1000 den andra $1600
så går man upp lite i pris kan man få en en riktigt riktigt fin häst för under 100 000 svenska om dom nu inte höjt fraktpriserna väldigt sen jag kollade upp dom sist för ett par år sen.

Sv: Importhästar

Vi har importerat en Quarter från Tyskland. Vi valde att satsa på en lovande unghäst. Fick hjälp av vår tränare här i Sverige, som har ett nära samarbete med en uppfödare/tränare och tävlingsryttare i Tyskland. Video skickades hit, sedan bar det iväg till Tyskland tillsammans med tränaren för provridning. Det klickade med hästen så några veckor senare var han här.

Detta var för några år sedan och hästen har utvecklats över förväntan. Dessutom har den stått hos vår tränare under en period för tillridning. Så vi är supernöjda med vår "investering" ;) Men billigt var det ju inte :crazy:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 564
Senast: astronaut
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka