Sv: Import från Tyskland lr Holland?
Importerade ett sto ifrån holland förra året. Hittade henne över nätet,
www.sporthorses.nl, ringde och pratade med säljaren, allt lät givetvis bra, så jag bestämde mig för att köpa henne. Betalade handpenning och hästen besiktigades och gick självklart igenom
och jag betalade in vad hästen kostade.
Sedan kopplade jag och sambon på släpet och tog en liten tripp ner till holland och hämtade hem hästen. Hästen fick ha ett veterinärintyg på att hästen fick lov att transporteras, ett hälsointyg helt enkelt som gäller i 48h tror jag att det är. Det var en lång resa och jag gör aldrig om det, så jobbigt att köra/åka med, och stackars häst som fick åka så långt. Men det var inga problem att ta sig över gränserna, blev inte stoppade en enda gång, inte ens i sverige.
Hästen var 4år fullblod/oldenburger och var i en billig prisklass. Jag älskar henne, hon är jätterolig att rida och supermysig att ha å göra med. Enda negativa är att hon kan krubbita, har fått bort det värsta ivf.
Det som var tråkigt med henne var ju att hon var så undernärd, så såg hon ju inte ut direkt på bilderna, men vi har nu efter ett års tid fått ordning på detta. Sen har hon varit halt två gånger, första gången pga felskoning och nu andra gången tror jag att det är pga att jag gått lite snabbt fram med henne, det är ju tyvärr lätt att göra det när man har en så super positiv häst som hon är. Så nu långsam igångsättning så hoppas jag att allt ska gå vägen!