Import av spanska hundar?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Var det någon här som höll på med detta? Vad ställer dessa för krav på blivande hundägare? Följs det upp hur det går med hunden?

Sv: Import av spanska hundar?

Kraven är olika i den olika organisationerna. De följer ofta upp med telefonsamtal och hembesök.

Okej!

Hoppas de har rejäla krav på blivande hundägare!

Senast ändrad:

Finns http://www.sos-animals.se också. Jag har 2 därifrån. Dels ordanr de hundträffar ibland där många brukar vara med. De kollar upp hemmet ordentlitg innan. Har vissa krav på hur mycket hunden får lämnas själv osv. Man fyller även i en intresseanmälan. Vilken typ av hund man vill ha, vad man vill ha den till osv. ´(sällskap, bruks...)
Jag är väldigt nöjd med SOS...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar