Imovane och hallucinationer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Saeta

Trådstartare
Ni som är vana vid denna medicin, har ni upplevt hallucinationer?
Hur har dessa hallucinationer varit? Starka? Har ni förstått att det var just hallisar eller blev ni rädda?

Jag tänkte ge Imovane en chans, dels för att det är själva insomningen som är svår, och dels för att slippa bli en zombie dagen efter. Men jag är livrädd att få hallisar!! Så berätta gärna, både positiva och negativa erfarenheter :)
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Jag har aldrig fått hallucinationer av Imovane, en av få tabletter jag inte får (mer) mardrömmar av heller. :)
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Haha ja inte hade jag tänkt suga på dom iallafall :D
Men vad skönt att ingen av er fått hallisar!
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Är väl Stilnoct som är kända för att kunna ge hallisar. Jag knaprar imovane och har gjort till och från i åratal. Jag gillar det och har inte hört nån som fått hallisar, men som med all annan medicin är det individuellt.
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Är väl Stilnoct som är kända för att kunna ge hallisar. Jag knaprar imovane och har gjort till och från i åratal. Jag gillar det och har inte hört nån som fått hallisar, men som med all annan medicin är det individuellt.

Jaha okej :) jag har nämligen hört att imovane kan ge hallisar också. Men det är nog som du säger, att det är väldigt individuellt. Men om du förklarar hallisarna av stilnoct? Det kanske ändå är "lika". Hur upplever du dom? Blir du livrädd, eller förstår du att det inte är verklighet?
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Haha va inte så säker på det, denna smaken sitter i heeeela dagen hur många ggr du än borstsr tänderna :p
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Oh fyfan xD det kommer bli en bomb i min mun då ;) två explosiva ämnen som möts
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Ja och den smaken var det enda som jag märkte av.. imovane har noll verkan på mig, så det var inte värt den smaken :p
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Inga hallucinationer vad jag kommer ihåg. Får det av stilnoct dock nån gång ibland. Ingen äcklig smak av dom heller. Det går ju snabbt att svälja ner pillret.
Dock får jag mycket mardrömmar när jag tar den ofta.
Men eftersom den inte fungerar så bra för mig att somna in på så håller jag mig till stilnoct som är super för mig.
Alla piller funkar ju olika på alla.
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Aldrig fått av Imovane (ätit det till och från i 2 år). Av Stilnoct dock. Det var inte läskigt alls, bara kul. Jag fattade att det var hallucinationer medan jag fick dem, det var som att dagdrömma fast verkligare kan man säga.

Hallucinationer är bara läskigt på film. :P
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Jag har fått hallucinationer av både Imovane och Stilnoct. Det säger ju dock ingenting om hur du kommer att reagera på dem. Har du ett behov av sömntabletter är det klart att du ska testa.
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Imovane har jag bara testat ett par dagar för att konstatera att de inte hade någon verkan alls på mig. Varken somnade, blev trött eller hallucinerade ;)

Stilnoct däremot åt jag dagligen i ca 2 år, och upplevde hallucinationer ordentligt vid ett fåtal tillfällen, det var dock bara en gång som det var läskigt och jag visste alltid att jag hallucinerade. Småsaker som att jag typ kunde se typ en mus springa över golvet i ögonvrån eller så hände kanske 2-3 gånger, en gång hörde jag min styvfars röst som att han satt på sängen brevid mig och pratade (det gjorde han inte), en gång såg jag två tjocka killar som höll på att flytta mitt kylskåp :D och en gång satt 3 magra afrikanska barn på mitt golv. Så det har helt klart varit knepiga grejer, men aldrig läskigt eftersom jag vetat så väl att det var just hallucinationer.

En gång var det dock riktigt läskigt. Jag var sjuk så jag hade ställt TV'n så att den stod vit fotändan av sängen riktad mot mig, och en stund efter att jag tagit tabletterna öppnade jag ögonen och såg någon som låg med armarna i kors ovanpå TV'n och bara stirrade på mig. Det var riktigt obehagligt men jag visste även då att det inte var verkligt och somnade så småningom ändå.

Min slutsats är att jag absolut hallucinerade ibland, och ganska ordentligt, men det var inte speciellt ofta (ofta var hallucinationerna samlade under några dagar, till exempel när jag var sjuk) och det var inte direkt läskigt. Det är ingenting som jag direkt tänkt på som en negativ effekt av tabletterna, då var minnesluckorna och min brist på omdöme efter att jag tagit dem betydligt värre ;)
 
Sv: Imovane och hallucinationer

Jag har fått hallisar av Imovane vid några tillfällen. Eller ja, gick hos en psykiatriker under tiden jag medicinerade och hon tyckte att mina visioner mer var att betrakta som "illusioner". Såg typ hur krukväxterna började växa till och röra sig, hur sladdar blev till maskar, plus några skelett som började dansa omkring from nowhere. Antar att bara den sistnämnda är att betrakta som en ren hallis. Hur som helst, jag tyckte alla synerna var jättekul!!! fattade hela tiden att de berodde på tabletterna och därmed fanns ingen skräcktillblandning. Överlag har jag rätt lätt att känna av Imovanes narkotikapotential. Tabletterna är för mig underbara, svaret på alla frågor så länge jag inte använder dem för ofta, och ehm den sinnesrörelsen är nog egentligen inte helt eftersträvansvärld.
 
Senast ändrad:
Sv: Imovane och hallucinationer

Jag har fått hallucinationer av Imovane, riktigt obehagliga, vågade knappt öppna ögonen. Skulle gå till köket och ta ett glas vatten till slut men mina ben höll mig inte och jag höll på att trilla ihop tre ggr på typ 5 meter. Tog dem några ggr men tyckte det var för obehagligt så jag slutade. Men jag reagerar väldigt starkt på all typ av medicin så det är olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Har precis börjat med medicinen Abilify (10 mg) på grund av psykosliknande tillstånd, vanföreställningar och paranoia. Har för några år...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Skin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 225
Senast: Dimmoln
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp