illerburbygge

illernettan

Trådstartare
Jag ska bygga en bur till illrarna under sommaren men skulle behöva en ritning eller liknande. Är det någon som vet något enkelt och smidigt program jag kan ladda hem? Jag är inte van att göra ritningar så jag är helt novis på detta. Gärna ett gratis program också. Eller kanske någon har lust att göra den åt mig :angel::angel:

Sedan funderar jag på hur jag ska göra med deras utelådor. Funderar på torv eller liknande men hur lång tid tar det innan det förmultnar? Som det är nu så använder jag kutterspån men det blir blött och äckligt när det regnar och tar evigheter innan det förmultnar. Eftersom det inte ska vara ett helt tak över buren så behöver jag något som fungerar utomhus. Någon som har ett eller flera förslag?

illernettan och 6 förväntansfulla illerbrats.

Sv: illerburbygge

Ladda ner google sketch up det funkar jätte bra kanske lite svårt i början men man lär sig :)
Sen såg jag att du inte skulle ha helt tak på hela buren men det kan vara en idé om det tex kommer en katt rovfågel el liknande
hoppas att det går bra för dig!

Vet inte hur du tänkt dig men jag har en voljär som jag har haft till ekorrar och lite fåglar, kanske ngt i den stilen kan funka (men större) till iller? Du kan ju kika om du får någon idé iaf.

8049026869.jpg

Halva taket kommer att vara försett med plåt och resten kommer att vara nätat. Vill inte riskera rymningar eller inbrott :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 479
Senast: anna_panna
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Fibusen
·
Hemmet Vi sökte och fick bygglov till vår hallbyggnad innan vi fick tillgång till vårt hus. Ritningar mm baserades alltså på de ritningar som...
Svar
10
· Visningar
2 550
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag har under en kortare tid (kanske lite drygt tre månader) märkt av att jag blivit fumlig. Slår i saker, dörrposter, trösklar osv. Ska...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
43 127
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023