Illerägare?

S

Starmartyr

Meow, jag är så himla nyfiken på dessa djur alltså :) Någon som har lust att dela med sig av lite erfarenheter eller så? Vad kostar en iller ungefär? Gärna någon bild också ;)

Sv: Illerägare?

Har blivit biten en gång. Den högg mig i fingret, sen vägrade den släppa! Den i princip hängde och dinglade där :eek:

De är söta på avstånd ;)

De luktar verkligen FÖRFÄRLIGT. Och lukten sätter sig i hela huset, i kläderna osv. Du luktar alltid iller (som luktar typ urin, iallafall en kväljande lukt)

Vilket är så jävla SYND
för det är så FINA och SNÄLLA djur!

Ja, jag har förstått att de luktar väldigt mycket >.<

vilse skrev:
Har blivit biten en gång. Den högg mig i fingret, sen vägrade den släppa! Den i princip hängde och dinglade där :eek:

De är söta på avstånd ;)

Mitt första möte med en iller innebar att den bet mig i hakan... :D Luktar gör de, och jag skulle inte kunna tänka mig att ha en, men de är förbaskat söta och påhittiga! Det är väl som att ha en liten valp hela tiden kan jag tro.

Jag hade en iller ett år.
Den luktade faktiskt inte så farligt...(förutom när hon bestämde sig för att pinka på väl valda ställen)
Eftersom tänderna är riktade bakåt så går det inte att dra ut ett finger utan vidare men däremot så kan man trycka in fingret varpå illern självmant försöker få ut fingret.
Efter ett par ggr så slutade hon bitas..
Dock kan vissa större illerhannar bita ganska hårt så då kan man bli lite nervös.
sen är dom smartare än man tror, de vet mkt väl att det är lådan man
skall göra sina behov i, men ibland använder de taktiken "icke rumsren" för att påpeka missnöje eller för att lura oss att göra som de vill.

jag har en 9 år gammal iller hane som fortfarande är nästan lika pigg som han var som valp.
han luktar nästan inte alls,för han är kastrerad.
han är rumsren & går på låda. så jag anser att illern är mycket bra sällskaps djur till den iller vana personen. man ska inte skaffa en iller bara för att man tycker den är sååååå sööööööööt!
man ska kunna lite fakta om själva illern & vad den inte får äta osv. för den kan ej äta vad som helst.
jag skaffade mig den undskapen innan min iller. har haft en iller till förut en fin angora men han var sjuk & dog.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 791
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA