Sv: Illamående...
lägger till lite håller med om att småäta, se til att äta innan dun blir hungrig - ät det du är sugen på om det så är glass eller chis och cola till frukost, ät innan du går upp på morgonen (hjälpte mig jättemycket), blodgrapefrukt, frysta hallon och mandariner (alltså lite syrligt) fungerade bra (fungerade även för min ena syster), ät mat utan lukt - första gången jag var gravid så fick maken laga mat och sen åt vi i vardagsrummet för att slippa matos, den här gången hade jag ju sonen att se till att peta i mat så om jag stekte ngt så fick jag bara i mig typ kokt potatis med youghurt... mycket kokt mat som köttgrytor med kokt potatis - "riktig" mat liksom... och sen räddaren i nöden - konserver... till lunch i början när jag mådde så fruktansvärt illa så kastade jag mig över kall (eller microvärmd) ravioli på burk, kalla fiskbullar på burk, kall köttgryta på burk så fort jag kände att började bli hungrig så att jag inte skulle hinna bli illamående - det låter kanske äckligt men man slipper matlukten... kalla köttbullar funkade oxå...
(hoppas det inte blev för virrigt - somnade när jag skulle natta barnen och passar på att få en lugn stund framför datorn nu, men är nog lite virrig)