illamående i sista tredjedelen av graviditeten

pernilla_s

Trådstartare
Jag har börjar må så hemskt illa när jag äter och efteråt. Jag kan inte äta knappt något för sen blir det för fullt och jag måste gå och spy. Detta gör ju att ajg har ingen energi för jag får ju inte i mig så mycket mat som jag behöver. Får ju dessutom ont i magen då det är för mycket i den. Jag är ju ändå bara i vecka 28 och jag fasar för hur det ska bli längre fram. Hade det inte alls så här med sonen.
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Prova att ligga och äta!

Det gör jag ibland. Det hjälper inte heller. Det spänner så in i över magen när jag äter oavsett hur jag ligger eller står. Det enda som hjälper är att spy. Och det är inte så trevligt.
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Jag mår inte illa när jag äter men däremot direkt när jag lägger mig ner.
På dagarna märker jag inte av det eftersom man inte ligger ner då men var och varannan natt tillbringar jag framåtböjd över toaletten :crazy:
Jag antar att det beror på att bäbisen trycker på magsäcken eller något liknande men nu är det förhoppningsvis bara 3 veckor kvar till BF så jag kan väl stå ut med att kräkas några veckor till ;)
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Jag önskar jag bara hade några veckor till. Men det är långt till den 19:e maj. Är inte kul att må illa hela tiden och ha ont i magen för att den är så full. Jag vill kunna äta och må bra.
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Kan du koncentrera näringen i maten på något sätt, så att du får i dig mer näring med mindre volym? Äta näringstäta saker som avocado, nötter, digestive-kex och ost, och dricka juice i stället för vatten? Dessa saker är ju lätta att göra i ordning också, så att du kan äta och dricka lite och ofta. Nötter och druvor och sånt kan man ju ha framme hela tiden.
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Vi har köpt hem mycket frukt och grönt för att jag ska kunna äta lite men med mycket näring och energi.
 
Sv: illamående i sista tredjedelen av graviditeten

Alldeles för nyttigt! :)

Nej, men allvarligt, ta en ordentlig titt på näringsvärdet på frukten och grönsakerna så att du väljer de som ger dig mest näring. Grönsaker har ju en tendens annars att fylla buken bra utan att ge så mycket energi (vilket är jättebra för oss som bantar men kanske inte för den som har ont om plats i maggen).

Jämför detta med t ex nötter, 100 gram ger dig samma mängd energi som en rejäl lunch, men tar nästan ingen plats. Och dricker du juice så får du näringen men slipper bulket.

/Svea - som måste tänka precis tvärtom... :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 817
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 458
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp