Apollo
Trådstartare
När vovvsan var valp så skulle man ju typ ignorera "dåligt" beteende och berömma det bra.
Men hur länge kan man göra så?
Vi har ju problem med våra hundmöten och det går bättre och bättre men nu är vi en svacka.
Nu känner jag att jag bara vill gå ifrån hunden/hundarna vi möter och när vi kommit en bit och jag känner att det går att få kontakt, berömma när hon gör det.
Men "lär" hon sig något av att jag ignorerar hundarna och då i viss mån henne också eller förstärker jag ett dåligt beteende av att jag inte "säger ifrån".
Beröm blir det så klart när hon "lugnat" sig och det går att få kontakt.
Hon är ju i alla fall 13 månader.
Allt annat funkar utom just dessa hundmöten.
Hon kan en massa saker och är en dröm i viltspåret.
Jag känner mig inte stressad längre och jag skäms inte heller för hennes beteende.
Nån som har nån teori?? Skulle bli glad för lite funderingar kring detta
Men hur länge kan man göra så?
Vi har ju problem med våra hundmöten och det går bättre och bättre men nu är vi en svacka.
Nu känner jag att jag bara vill gå ifrån hunden/hundarna vi möter och när vi kommit en bit och jag känner att det går att få kontakt, berömma när hon gör det.
Men "lär" hon sig något av att jag ignorerar hundarna och då i viss mån henne också eller förstärker jag ett dåligt beteende av att jag inte "säger ifrån".
Beröm blir det så klart när hon "lugnat" sig och det går att få kontakt.
Hon är ju i alla fall 13 månader.
Allt annat funkar utom just dessa hundmöten.
Hon kan en massa saker och är en dröm i viltspåret.
Jag känner mig inte stressad längre och jag skäms inte heller för hennes beteende.
Nån som har nån teori?? Skulle bli glad för lite funderingar kring detta
Senast ändrad: