Igångsättning travare

korfstroganof

Trådstartare
Hej! Jag har just börjat rida min sköthäst som är fd. travare. hon är en nordsvenskt sto född 03 och inte utbildad alls inom ridningen. har struttat runt i skogen och gått små dressyrlektioner, men hon har inte blivit riden på 2 år förrän idag. så då undrar jag om ni har några tips på ridövningar för att få henne mjuk och smidig, bygga på muskler osv? tacksam för svar!

kallblodstravare heter hennes ras då, men skritt i kuperad terräng är toppen. skritta rakt ut i skogen klättra, rid slalom runt träd.
mycket skritt bara till att börja med.

Håller med ovanstående, skritt i massor, hitta takten och kontakten i bettet, träna att få ökad och lite mer samlad. Sen börja med övergångar, skritt 10 steg, trav 10 steg. Skritt 9 steg, trav 9 steg osv. Ha bra kontakt och låt inte hästen tappa baken eller springa ifrån dig. Sen sist men absolut viktigast, ha en tränare som kan lägga upp en bra plan för er, mycket roligare att ha ett mål att arbeta mot och en som motiverar en!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 462
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.