Ifor Wiliams

Sv: Ifor Wiliams

Nej ingen länk tyvärr, fanns på nätet förr men jag hittar inte bilderna längre.

Hans poäng var att det inte är så säkert som man ibland kan tro antar jag. Han menar också att det är kan hända att det inte fungerar så bra som man har tänkt när 600 kg häst har vridit till konstruktionen, dvs man måste lik förbaskat ge sig in i transporten. Om då konstruktionen inte är smart gjord kanske det till och med blir svårare att få loss bommen än om den inte hade haft snabbutlösning. Han hade också sett skärsår på grund av kvarvarande delar som blev vassa tror jag.

Sen måste jag nog säga att släpet rostade lite. hade det i kanske två år.. och vi skötte den pedantiskt

Men de nya är helt i aluminium, kan de ändå rosta i muttrar etc???

Salonikel skrev:
Någon som har en sån häst transport?
Vilken modell?
Nöjd med den?
Vad köpte ni den för?
Jag har en beg. på gång, skulle bara höra vad ni tycker om dom!
Modell 2 hästars boggie med fronturlastning och kombinationsdörr bak. -04. Har lånat den och långkört med den Sthlm-Öland.
Gör aldrig om det och skulle aldrig köpa en. Med takluckan på högsta så rann det om hästen. Ingen bra ventilation. Skittung både att rubba för hand och för bilen (945a med stark motor). Kan inte rekommendera den. Ser flashig ut men det är också allt. Dessutom jobbiga sprintar överallt, metallen har hunnit ärga överallt dessutom, ett måndagsexemplar kanske men tillräckligt för att avskräcka mig.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
291
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
750
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka