IDIOT till hundägare!!!!

replica

Trådstartare
Var ute med valpen tidigare idag.
Busade lite på en grästplätt på framsidan av huset.. Var redan mörkt ute och det regnade rejält..

Helpt plötsligt dyker en dobermann upp och kastar sig över min valp -med öppna käftar.:eek: Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Vart vansinnig, slet bort dobermannen och kastade mig över min valp för att skydda honom. Tog upp honom i famnen, kollade så han var OK. Rusade sen in till huset med den vansiniga hunden efter mig. Tydligen så hade hunden huggit efter mig, mina stövlar är söndertrasade. Minns inte detta dock!:crazy:

Valpen skrek av rädsla! Herregud, är så jävla förbannad! Ägaren visade sig vara en 16 årig tjej som hade släppt hundjäveln lös!:mad:
Jag hade kunnat slå ihjäl den där tjejen alltså.

Hur fan kan man göra något så idiotiskt korkat?!?! Jävla idioter som inte håller reda på sina hundar.

Valpis är dock helt OK, ligger och sover just nu. Inte en skråma som tur vad. Hade han haft det minsta sår hade jag gått bärsärkar gång alltså!

ÅÅÅÅÅÅ, bara tvungen att skriva av mig!!!
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Var ute med valpen tidigare idag.
Busade lite på en grästplätt på framsidan av huset.. Var redan mörkt ute och det regnade rejält..

Helpt plötsligt dyker en dobermann upp och kastar sig över min valp -med öppna käftar.:eek: Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Vart vansinnig, slet bort dobermannen och kastade mig över min valp för att skydda honom. Tog upp honom i famnen, kollade så han var OK. Rusade sen in till huset med den vansiniga hunden efter mig. Tydligen så hade hunden huggit efter mig, mina stövlar är söndertrasade. Minns inte detta dock!:crazy:

Valpen skrek av rädsla! Herregud, är så jävla förbannad! Ägaren visade sig vara en 16 årig tjej som hade släppt hundjäveln lös!:mad:
Jag hade kunnat slå ihjäl den där tjejen alltså.

Hur fan kan man göra något så idiotiskt korkat?!?! Jävla idioter som inte håller reda på sina hundar.

Valpis är dock helt OK, ligger och sover just nu. Inte en skråma som tur vad. Hade han haft det minsta sår hade jag gått bärsärkar gång alltså!

ÅÅÅÅÅÅ, bara tvungen att skriva av mig!!!

Sjuka människor !
Sånt som inte går att acceptera !
Hoppas din lill kille inte får några meen , kan ju vara svårt att glömma en sån upplevelse, speciellt när han kände av hur rädd du blev !
Hoppas att de går jätte bra ! Uppdatera gärna om han visar någon förändring !:bow:
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Anmäl!

Sådant där kan ge men på hunden resten av livet.
Min hund är mer reserverad mot stora svarta hundar än mot andra. Han har blivit påflugen av en labbe en gång som valp..
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Usch vad hemskt. Stackars vovve och hoppas att han inte blir rädd hädanefter. Tyvärr är det såna här oansvariga hundägare som ger oss som faktiskt har sina hundar lösa men som lyder ett dålig rykte. Jag har nästan alltid min hudn lös och han lyder. Tyvärr har alltför många sina hundar lösa trots att de inte har någon pli på dem och vissa av dem är tom aggressiva. Trist att det ska vara så.
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Det är alltid skrämmande och obehagligt när sånt händer. Tyvärr är det ganska så vanligt att folk inte har den mista koll på sina hundar!
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Anmäl!

Sådant där kan ge men på hunden resten av livet.
Min hund är mer reserverad mot stora svarta hundar än mot andra. Han har blivit påflugen av en labbe en gång som valp..

Vet inte vem hon är.. I då läget tänkte jag mest på att rädda mig själv och min valp om jag ska vara ärlig.
Ilskan och vansinnet kom efteråt när jag satt trygg i min lägenhet.

Ser jag henne igen ska jag ta ett allvarligt snack med henne dock!:mad:

Jag hoppas att valpen är okej. Han har inte visat något alls än, men man vet ju aldrig..:crazy: :(
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Skönt att hunden din klarade sig iaf, bara hoppas det inte blir psykiskt problem efteråt med andra hundar :confused:

Den dagen jag råkar ut för ngt liknande kan jag iaf säga att den attackerande hunden lär nog inte ta sig därifrån själv.
Blir jag eller hunden attackerad av en lösspringande hund då jävlar smäller det. Skiter i om jag sparkar ihjäl den andre, inte mitt problem.

/Tobbe
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Bara och hoppas du inte möter nån hund med lite tryck o aggression för då lär du få vistas på sjukhus en stund framöver.

Men helt klart håller jag med har själv varit ute för rejäla slagsmål men jag har inte brytt mig då. Gav mig in i fighten med mina M/90 vinterkängor sen fick dom smaka läder det kan jag lova.
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Anmäl!

Sådant där kan ge men på hunden resten av livet.
Min hund är mer reserverad mot stora svarta hundar än mot andra. Han har blivit påflugen av en labbe en gång som valp..

Tänk att det var precis så med vår andra hund med (död nu) fast värre än bara reserverad.
Iofs "bara" en lekfull labbetik i samma ålder, men han blev nedtryckt och sedan blev han skitförbannad var gång vi mötte en stor, svart hund. Gick något bättre med tikar vill jag minnas.. Men han var direkt förbannad på de flesta hundar tills han såg vilket kön det var. Vuxna hanhundar gick INTE :crazy:

Vår nuvarande hund smittades också av agressiviteten och rädslan från "storebror", men det är bättre.

Han har i sin tur blivit nedtryckt av en svart dvärgpudelhane, inte nedtryckt men hunden gjorde ett utfall och det räckte.
Han är panikrädd för den hunden :eek: Skriker och ylar och blir helt okontaktbar bara han känner doften av pudeln och trots att vi ignorerar och bara låtsas som ingenting. Stackare.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Jag tänker inte i såna situationer, jag ger mig rakt in i det och skyddar min hund.
Min ena hund blev påhoppad som valp av en äldre tik (som sprang rakt över appelplanen på min hund, friskt...), jag sprang rätt in i det och sparkade på den andra hunden och lyckades få tag i min och ryckte upp den andra hunden (i dobbermanstorlek) i halsbandet.

Ingen av hundarna skadade sig, inte jag heller, men sen hade den andra hundägaren mage att säga åt mig att jag inte skulle skrikigt, jag skrämde ju min hund då :confused: Vad gjorde då HENNES hund? :devil:
Avslutade med att säga att om hennes monster så mycket som morrade åt min hund igen skulle det polisanmälas.

Iaf, jag kunde lägga ner mina lydnadsplaner efter det, min hund ligger inte på platsliggning och går max 2 meter från mig på en appelplan...

//E
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Nej jag vet 2 av mina kompisars Schäfer hanar rök ihop rejält o en av dom skulle bryta dom men han vart rejält biten flera gånger av både sin egen o den andra. Jag kunde inget göra för jag stod med min hund i kopplet. Men fy fan vilken andrenalin kick det blir nåt helt sjukt när man ser en vän och familjemedlem blir påhoppad o man gör allt för o försvara den. Men hittils har ingen skadat han rejält tack vare all hjälp han fått av mig.
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Bara och hoppas du inte möter nån hund med lite tryck o aggression för då lär du få vistas på sjukhus en stund framöver.

Men helt klart håller jag med har själv varit ute för rejäla slagsmål men jag har inte brytt mig då. Gav mig in i fighten med mina M/90 vinterkängor sen fick dom smaka läder det kan jag lova.

Har själv slitit mina små råttor ur en flatte blandings käft som jag alltid haft otrolig respekt för då den är väldigt aggressiv och visar noll tolerans mot folk. Det tänker man inte på när adrenalinet är uppe i 1000 så jag tog hundjäveln och slängde den åt helvete, som tur var fick ägaren tag i den då och vi kunde bryta allt. Det var dock ägarens fel alltihop. Hon ville slänga pinne med tre hanhundar. Smart!
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Sånt är så jevla upprörande och så otroligt onödigt!

Min mamma med våra två JRTs blev anfallna av en stor rottis för några år sedan.
Den ger sig först på hund nummer 1, sliter upp honom från marken i nacken och slänger iväg honom, sen är han på väg mot hund 2 men mamma hinner slita upp honom. Då ger sig rottisen på mamma istället! Till slut får hon inte en välriktad spark och hunder springer hemåt. :mad:
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Visst är det och idag ångrar jag att jag inte iaf anmälde det. Jag kan tycka att det inte är ok att fördärva en 6-månaders valp på det sättet.

Jag har dessutom ofta sett henne träna med hunden på stora avstånd, fjärr osv många gånger efter det och jag jagat bort fanskapet en gång efter det...

Då är man inte riktigt medveten om vad man har i snöret (eller det obefintliga snöret i detta fallet).

//E
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Jag är oerhört korkad, för jag ger mig in det om jag inte har någon hund i koppel med mig.

Den enda gången jag har blivit biten var av en rabiat tollare som var heltokig, men det blev bara en skråma.

Slogs med en Akita i våras, men då var jag skakis efteråt. Vet ju vad det är i en sån och skulle aldrig gå på en vuxen, men eftersom den höll på att äta upp en terv och det var barn som höll i hundarna så var det inte så mycket val...

//E
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Min hund (schäferhane) och chefens hund (schäferhane) rök ihop inne i en byggbod och jag var ensam.. Vad gör man liksom? Fick tag i en sopkvast som jag dängde dom med men insåg ganska snabbt att det knappast hjälpte. Ville knappast sticka ner handen och försöka dra isär dom för då hade jag med ganska stor säkerhet blivit biten själv. Men jag fick öppnat dörren ut och sparkade ut chefens hund genom dörren så han gjorde en mindre luftfärd och min hund fick sig en åktur in i andra rummet... Sikken adrenalinrush jag fick efteråt, skakade i hela kroppen och pulsen var allt annat än lugn...
Grejen var att dom aldrig visat någon som helst ansats till att slåss förr och har lekt ihop och stått i hundgården tillsammans. Kan ju vara så att min hund börjat bli lite äldre och försöker hävda sig. Min hund var vid tidpunkten 1½ år och chefens hund var 3 år. Dom går inte att ha ihop längre + att chefens hund blivit något av en slagskämpe... Han verkligen muckar med andra hanhundar för att provocera...

Aldrig kul när två hundar börjar slåss, framförallt inte när den ena är ens egen! Man blir lite lätt stirrig och tänker nog inte så klart alla gånger...
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Att ha (en liten) hund och bo i stan är ett h-vete. Det springer lösa hundar överallt, utan kontroll. Har man då en ettrig terrier i kopplet som blivit påhoppad många ggr = är rädd och attackerar om en annan hund helt plötsligt står och drägglar över henne = den snällaste hunden blir rabiat, då är det f-n inte kul att gå ut alla gånger.

SÅÅ många ggr har jag varit med om att folk ropar till mig, medan deras stora lösa hund kommer springande mot mig:

-Är det en tik, då går det bra, min hund är snäll!

Varav jag svarar: - Men MIN hund är INTE snäll!!!

Tänk det problemet hade man inte då man bodde på landet med en schäferhanne.

Man ska ju vara lugn och sansad och inte brusa upp men i en situation där ens kopplade hund ligger nedtryckt i backen av en stor argsint hund så går man ju igång på alla cylindrar, jag vet.

Hoppas VERKLIGEN inte din hund får några psykiska men av incidenten. Känner ni några snälla dobermans eller hundar som liknar dem - låt din hund lära känna dem och lära sig att de är snälla! Låt honom träffa många snälla hundar av olika raser under uppväxten.

Lycka till!
 
Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Haha, jag hatar den där könsfrågan!

Var hos vet. nu nyligen och där satt ett par med två obstinata cavalierer. De frågade direkt om mina hundar var tikar, det är ju förresten jättekul när man kommer in med 3 hundar som jag ställer kravet på att de ska sitta stilla och inte röra sig ur fläcken.

- Ja, svarade jag och de släppte fram sina byrackor, "Men de har rävskabb" :devil:

De blev alldeles förskräckta och surade mot mig.

- Det var inte JAG som släppte fram mina hundar, det var ni som inte ens brydde er om att fråga om ni fick det.

Usch, vilken surkärrig jag har blivit :angel:

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag spyr, har redan kräkts 3ggr. Helt ärligt alltså, jag vill för tillfället inte se eller kännas vid hundkräket!:mad::devil...
2
Svar
30
· Visningar
2 731
Senast: lulski
·
J
Övr. Hund Vilka idioter jag träffade härom dagen. Var ute med min hund på gröningen och lekte.. ett par ligger och vilar i solen.. Innan jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 239
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp