Ja, jag är förvisso göteborgare först och främst men sedan tänker jag faktiskt på mig som bohuslänning. Det är i och för sig för att jag spenderat och spenderar somrar i Bohuslän snarare än att jag i åtminstone 13-14 år bott i den lilla snutt av Göteborg som faktiskt tillhör Bohuslän, alltså norr om Kvillebäcken
Mormor var från Hunnebostrand och mamma och pappa har fortfarande hus där, så det är mitt andra/tredje hem hela vägen.
Så hav och klippor, sälar och måsar och trutar och salta bad, fiske, makrill, dialekten och kynnet, som man säger, jag älskar det högt och rent. (Det bohuslänska kynnet har dock hoppat över några generationer hos mig.) Jag pratar gärna lite bohuslänska när jag får chansen och har till och med lärt mig äta äggost
Så hav och klippor, sälar och måsar och trutar och salta bad, fiske, makrill, dialekten och kynnet, som man säger, jag älskar det högt och rent. (Det bohuslänska kynnet har dock hoppat över några generationer hos mig.) Jag pratar gärna lite bohuslänska när jag får chansen och har till och med lärt mig äta äggost