Idag har min hund varit i tjänst..

movi

Trådstartare
Nja,i alla fall på sätt och vis..Hon fick följa med mig till jobbet idag,jag städar på ett äldreboende!

Så hon har knatat runt bland dom boende och blivit klappad och gullad med,fått skorpor mm,och verkade trivas,ja ett par timmar,sen la hon sig och sov,och sen gick hon runt igen! Dom har känt,klämt och pillat,och hon bara njöt,och det gjorde dom boende med! Men ingen gång var någon för hårdhänt,hon är grundligt undersökt med mjuka gamla skrynkliga händer!

Men vad uppskattat det var bland dom boende,helt överlyckliga,och trots att en del varken kan röra sig eller prata,så syntes det på hela deras ansikten!
En dam fick till och med tårar i ögonen,och sa " att när jag flyttar hem igen,då får du hälsa på mig,jag bor på .....vägen,kommer du ihåg det nu?"

Ja,så idag har min hund varit ett glädjeämne för många!:love:

Vad hon gör nu? SOVER!

Sv: Idag har min hund varit i tjänst..

Va kul för gammlingarna :) Har ofta tänkt på att man borde införa hundar i sådana yrken. Min pojkvänns mamma jobbar på hemtjänst, mest med ms sjuka människor. Och dom blir alla överlyckliga över att få träffa hundar, de som är djurvänner har ju ingen möjlighet att hålla djur själva när det är så sjuka. Jätte bra initiativ :bow:

Jag önskade fler tog med sina djur.
Jag hade alltid med mig mina hundar när jag jobbade dag nu när jag jobbar natt tycker jag att dom kan vara hema med sambon, men i bland följer nån med då och då.
Min chef ser också de väldigt uppskattat med djur vi har 4 sektioner där vi har katter.
roligt att höra att fler tar med sig voffsingarna :laugh:

Det var första gången jag hade in hund med!
Och det blir nog inte så ofta,för tyvärr har det misskötts bland personalen(som jobbar med boende,jag städar där),men hundarna har hoppat,rivit,kissat,röjt..Ja listan kan göras lång..,och med såna "vildbattingar" till hundar,så blir det ej heller trevligt för dom boende!

Och en del personal har allergier,så då funkar det inte heller!
Verkar som dom äldre ej har allergier!

Vi har bara varit inne på de avdelningar,som det inte finns allergier på,det kollade jag upp först,så ingen får en allergichock.

Och nu gäller det inte alla med allergier,men dom flesta kan med min hund kortare stunder även om dom har kraftiga allergier,hon fäller knappt,och är precis nyklippt!

Kul! Min mormor älskar när hundarna kommer på besök, hon minns inte vilka andra som varit där men hunden/hundarna och vad de gjort, det kan hon redogöra i detalj för :)

Mormor och hennes kompisar:

23184623.jpg

Min chef tillåter hund om den inte är för stor, och inte är med varje dag. Har en viss förkärlek till min chow.
Så ibland får min följa med. Den som är messt på honom är chefen.
Men han har inte riktigt rätt temprament, så jag får passa på honom litte.

På det boendet har de även en katt. Som får vara kvar om det inte flyttar in en allergisk person, eller att någon av dem utveklar allergi.
Personalen får finna sig i att äta tableter.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 876
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 843
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 997
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 592
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka